بیش از ۷۷ هزار نفر از خدمات مشاوران بهزیستی همدان بهره‌مند شدند

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی همدان گفت: ۷۷ هزار و ۵۶۵ نفر در استان به صورت حضوری و تلفنی از خدمات مشاوران این دستگاه در سال گذشته بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی همدان، علیرضا سمایی با اشاره به اینکه یک مرکز مشاوره دولتی و ۴۶ مرکز مشاوره خصوصی در استان همدان فعال است، اظهار کرد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۹۵۱ نفر از طریق مرکز های مشاوره حضوری (دولتی و غیر دولتی) مشاوره دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه عدم سلامت روان در اکثر مواقع هزینه های گزافی به بدنه اقتصادی و اجتماعی بستر جامعه تحمیل می‌کند،گفت: عوامل مختلفی در افزایش سلامت روان نقش دارد که در این میان فکرهای سالم، صحبت کردن با خانواده و ابراز احساسات نقش بسزایی دارد.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته به۶۰ هزار و ۶۱۴ تماس توسط مراکز مشاوره تلفنی بهزیستی همدان پاسخ داده شد، ادامه داد: سامانه تخصصی ۱۴۸۰ در همدان مانند سایر استان ها دایر بوده و از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۴ خدمات مشاوره تلفنی با پاسخگویی و مشاوره مجموعه ای از کارشناسان به مردم ارائه می شود.

سمایی گفت: صدای مشاور با شماره تلفن ۱۴۸۰، مشاوری در همه مراحل زندگی برای مشاوره‌های خانوادگی، تربیتی، تحصیلی و روانی است و این شماره تماس، امکان مشاوره تلفنی را برای مردم فراهم آورده است تا با کمترین هزینه از کمک‌های مشاوران و متخصصان برای برطرف کردن نیازهای روحی و بهبود احساس سلامت روانی بهره مند شوند.

وی افزود: یکی از شعارهای سازمان بهزیستی این است که "داشتن خانواده شاد سخت نیست، اگر به ‌موقع با روان‌شناس مشاوره داشته باشید" و بر این اساس صدای مشاور با شماره ۱۴۸۰ در تمام زمینه‌های خانوادگی مشاوره ارائه می‌دهد.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان همدان ادامه داد: خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ پاسخگوی مشکلات تماس‌گیرندگان در زمینه‌های کودک و نوجوان، خانواده، زناشویی، طلاق، تحصیلی و تربیتی است.

سمایی گفت: منظور از مشاوره تلفنی، تعامل کلامی بین تماس‌گیرنده و متخصص(مشاور) جهت شناخت مشکل تماس‌گیرنده از طریق گوش دادن فعال، همدلی، حمایت و سوالات پیگیر است تا تماس‌گیرنده بتواند راهکار مناسبی را برای کاهش یا حل مشکل خود انتخاب کند و در صورت لزوم جهت بهره مندی از خدمات مشاوره حضوری، ارجاع صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: خدمات روانشناختی و مشاوره حضوری (دولتی و غیردولتی)، با هدف ارتقای سطح سلامت روان افراد جامعه در مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی به متقاضیان ارائه می‌شود.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان همدان افزود: روانشناسان و مشاوران باتجربه، در زمینه ارائه خدمات مشاوره ای، آموزشی و مداخلات روانشناختی در حیطه‌های فردی، گروهی، خانوادگی، کودک و نوجوان، کودکان با نیازهای ویژه، سالمند، ازدواج و خانواده، صنعتی و سازمانی، تحصیلی و تربیتی، روان‌سنجی، سلامت جنسی و روان درمانی فعالیت می‌کنند.

سمایی با اشاره به اینکه تمام کارشناسان پشت خط ۱۴۸۰ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های تخصصی روانشناسی و مشاوره هستند،گفت: همکاران صدای مشاور ١٤٨٠ با همدلی و از طریق آموزش های تخصصی، راهکارهای مقابله با استرس، خود مراقبتی و افزایش تاب آوری و گذراندن مرحله سوگ را برای مراجعان ارائه می دهند.

کد خبر 133947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد