به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه این ایستگاهها با هدف ارائه خدمات حمایتی، مشاورهای و روانشناسی به شهروندان و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات سال نو فعال شدهاند، افزود: ایستگاههای خدمات نوروزی در مکانهای پرتردد استان برپا شدهاند تا در صورت نیاز، خدمات فوری و تخصصی به مردم ارائه شود.
وی تصریح کرد: خدمات این ایستگاهها شامل مشاورههای روانشناسی، مداخله در بحران، حمایت از خانوادهها و کودکان در معرض آسیب و همچنین آموزش مهارتهای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است. این اقدام با هدف کاهش آسیبها و افزایش آرامش روانی شهروندان و مسافران در سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی انجام شده است.
بریمانی با تاکید ویژه بر نقش محوری اورژانس اجتماعی (خط ۱۲۳) به عنوان نخستین مرجع فوریتهای اجتماعی اظهار داشت: تیمهایی متشکل از روانشناسان، مددکاران اجتماعی و کارشناسان سلامت روان در این ایستگاهها مستقرند تا علاوه بر خدمات حضوری، شهروندان را با فعالیت های بهزیستی و ماموریتهای اورژانس اجتماعی آشنا کنند.
وی ادامه داد: خط ۱۲۳ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مواردی مانند کودکان کار، همسرآزاری، کودکآزاری، خشونتهای خانگی، سالمند آزاری و ... است.
بریمانی همچنین به توزیع بروشورهای آموزشی در این ایستگاهها اشاره کرد و توضیح داد: این بروشورها علاوه بر آگاهیبخشی درباره پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و معلولیت ها به جلب مشارکت مردمی در طرحهای حمایتی بهزیستی تاکید دارند.
مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان از تمامی شهروندان و مسافران خواست در صورت نیاز به حمایت فوری، مشاوره تخصصی یا گزارش موارد آسیب اجتماعی، به نزدیکترین ایستگاه خدمات نوروزی بهزیستی مراجعه یا با شماره تلفن ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) تماس بگیرند.
این ایستگاهها تا پایان تعطیلات نوروزی فعال خواهند بود.
نظر شما