دررسانه|برقراری بیش از ۹۹۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی خوزستان

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به آمار و عملکرد مراکز اورژانس اجتماعی خوزستان گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۹۹۳۴ تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی گرفته شده است و ۲۳ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شدند.

مهران کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان با اشاره به نحوه فعالیت اورژانس اجتماعی استان اظهار کرد: ۲۱ مرکز اورژانس اجتماعی در ۲۱ شهرستان دارای جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر در استان به‌صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات به گروه هدف هستند.

وی افزود: حمایت‌های روانی و اجتماعی به‌منظور ارائه خدمات تخصصی و به‌موقع به افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی از اهم اهداف اورژانس اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان ادامه داد: مراکز شهرستان‌های اهواز، آبادان، دزفول، رامهرمز، مسجدسلیمان، امیدیه، ایذه، اندیمشک، بهبهان، رامشیر، باوی، حمیدیه، خرمشهر، شادگان، کارون، دشت آزادگان، گتوند، باغملک، ماهشهر، شوش و شوشتر در تمام ساعات شبانه‌روز برای مداخلات فوری فعالیت می‌کنند.

کریمیان عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های اندیکا، لالی، هندیجان، هویزه، هفتکل، آغاجاری، دزپارت مرکز اورژانس اجتماعی ندارند و راه‌اندازی مرکز در این شهرستان‌ها جزو برنامه‌های سازمان بهزیستی است.

وی با اشاره به گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی تصریح کرد: گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی زنان آزاردیده، کودکان آزاردیده، دختران فراری از منزل، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی، افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، افرادی که اقدام به خودکشی کرده‌اند یا قصد خودکشی دارند، هستند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: شهروندان در صورت رویارویی با هرکدام از این بحران‌های اجتماعی می‌توانند با اورژانس اجتماعی تماس بگیرند تا مداخلات لازم انجام شود.

کریمیان با اشاره به آمار و عملکرد مراکز اورژانس اجتماعی خوزستان اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۹۹۳۴ تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی گرفته شده است و ۲۳ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شدند.

وی تاکید کرد: بیشترین تماس‌های مرتبط با خط تلفن اورژانس اجتماعی درباره اختلافات حاد خانوادگی، خودکشی و کودک‌آزاری بوده است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان درباره اقدامات عملی برای خدمت‌گیرندگان مرتبط با خدمات اورژانس اجتماعی گفت: حضور به‌موقع و تخصصی کارشناسان گشت سیار اورژانس اجتماعی در محل، ارائه خدمات روانی و اجتماعی در همه ابعاد روانشناسی، مددکاری اجتماعی، روان‌پزشکی و مشاوره فرد و خانواده، تهیه گزارش و تشکیل پرونده و ارتباط با مراجع ذی‌صلاح، انجام جلسات مشاوره پس از بازدید برای بررسی دقیق‌تر مشکل، حل مشکل در محل یا ارجاع مناسب به مراجع مرتبط و درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و پیگیری‌های مداوم تا زمان حصول اطمینان از وضعیت مساعد روحی روانی و اجتماعی فرد، اقدامات عملی برای خدمت‌گیرندگان مرتبط با خدمات اورژانس اجتماعی است.

کد خبر 123665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد