رشد ۲۵ درصدی ظرفیت مراکز نگهداری و ۱۸ درصدی مراکز روزانه معلولین بهزیستی استان تهران در یک سال گذشته

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران از افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت مراکز نگهداری و ۱۸ درصدی ظرفیت مراکز روزانه معلولین در این استان طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرآنلاین، الهه سعادتی اظهار داشت: “در راستای توسعه خدمات به جامعه هدف، اداره کل بهزیستی استان تهران طی یک سال گذشته با رویکرد ظرفیت‌سازی و ارتقاء مراکز خدمات‌رسان، اقدامات مؤثری را به اجرا گذاشته است. ”

وی به راه‌اندازی دو مرکز شبانه‌روزی اقامت موقت در مرکز وردآورد تهران اشاره کرد و گفت: “این مراکز با ظرفیت ۲۵ نفر برای سالمندان و ۲۵ نفر برای بیماران اعصاب و روان، برای ساماندهی موقت این افراد ایجاد شده و در حال حاضر مشغول خدمت‌رسانی هستند. ”

سعادتی در ادامه افزود: “در جهت توسعه ظرفیت تخت‌های خالی در تمامی مراکز شبانه‌روزی، بیش از ۱۳۰۰ تخت در مرکز استان در سال ۱۴۰۲ و سال جاری به بهره‌برداری رسیده است. ”

همچنین وی از راه‌اندازی تنها مرکز نگهداری و مراقبت شبانه‌روزی شیرخواران دارای معلولیت فاقد سرپرست در کشور طی سال ۱۴۰۲ در بهزیستی استان تهران خبر داد و تأکید کرد: “ایجاد ۱۲ خانه کوچک حمایتی با رویکرد نگهداری شبانه‌روزی افراد دارای معلولیت در محیطی مشابه خانواده، از دیگر دستاوردهای مهم در دو سال اخیر بوده است. ”

وی با اشاره به گسترش مراکز توانبخشی روزانه در استان تهران بیان کرد: “بیش از ۱۰ مرکز روزانه جدید شامل ۳ کارگاه تولیدی حمایتی، ۳ مرکز حرفه‌آموزی، ۲ مرکز جسمی-حرکتی و ۲ مرکز ویژه اختلال طیف اتیسم افتتاح شده است. مرکز مولوی در جنوب تهران به طور خاص به افراد دارای آسیب نخاعی خدمات توانبخشی روزانه ارائه می‌دهد. ”

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران همچنین به توسعه کارگاه‌های تولیدی حمایتی اشاره کرد و گفت: “دو کارگاه تولیدی در مرکز مولوی در شرف افتتاح است. ”

یکی از رویکردهای اصلی بهزیستی استان تهران در سال‌های اخیر، ارتقاء ایمنی مراکز نگهداری بوده است. سعادتی به همکاری با سازمان آتش‌نشانی و تخلیه ساختمان‌های فرسوده‌ای چون مرکز آیت و وحدت اشاره کرد و افزود: “مرکز حرفه‌آموزی بهکاران به عنوان جایگزین مرکز وحدت در شرق تهران افتتاح شده است. ”

وی همچنین خاطرنشان کرد که دسترس‌پذیری ورود افراد دارای معلولیت به کمیسیون ارزیابی و تعیین معلولیت بهبود یافته و مراکز جدیدی برای تسهیل تردد این افراد در شرق و جنوب تهران ایجاد شده است.

کد خبر 120666

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد