پیشگیری از اعتیاد با کار فرهنگی اتفاق می افتد

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در گردهمایی "در مسیر بهبودی " که‌ با حضور تعدادی از بهبودیافتگان مرکز مهرگان شهرستان فیروزه برگزار شد، اعتیاد را پدیده‌‎ای اجتماعی دانست و موتور تولید اعتیاد را نه اقتصادی که فرهنگی عنوان نمود و گفت: پیشگیری از اعتیاد با کار فرهنگی اتفاق می افتد.

 محسن مروی افزود: خطر گسترش‌ اعتیاد جدی است و مواجهه با آن نیز عزم جدی می‌طلبد. تغییر نوع مواد، کاهش سن مصرف کنندگان، تغییر جنسیت مصرف کنندگان و عوارض و پیامدهای مختلف ناشی از مصرف و... نیازمند همکاری و مشارکت تمامی دستگاه‌های متولی در راستای پیشگیری از اعتیاد هستیم.

وی ضمن اشاره به خدمات متنوع بهزیستی در حوزه درمان، پیشگیری از آسیب، مداخله و توانمندسازی، به تجربه موفق مراکز مدیریت مورد که‌ با بهره‌گیری از مددکار، مشاور و برنامه ریزی متناسب با شرایط بیمار معتاد توانسته‌اند ضمن کاهش عود و لغزش در بیماران، موجبات امیدواری بلندمدت به درمان، قطع مصرف و زندگی بدون مواد را فراهم کند، اشاره‌ و اظهار امیدواری کرد با بهره‌گیری از این مراکز زمینه بازگشت بیمار به آغوش خانواده و جامعه تسهیل می‌گردد.

گفتنی است، مرکز درمان، بهبود و بازتوانی معتادین مهرگان از سال گذشته فعالیت خود را در شهرستان فیروزه آغاز کرده و تاکنون قریب ۱۰۰ بیمار زن را پذیرش نموده است.

کد خبر 120226

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد