بهره مندی ۱۷۰ نفر از توان یابان از خدمات مراکز ویزیت در منزل

معاون توان بخشی بهزیستی استان از ارائه خدمات ویژه ویزیت در منزل در راستای توانمندسازی و توسعه خدمات توانبخشی برای خانواده ها و افراد نیازمند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، رضا محمدی، معاون توان بخشی بهزیستی استان در خصوص اهداف مورد نظر از طریق ویزیت در منزل گفت:  هدف این برنامه ها در دسترس نمودن خدمات توانبخشی برای توان یابان، مشارکت خانواده ها در امور توانبخشی و حمایت های اقتصادی از خانواده، گسترش و ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی و مراقبتی به گروه هدف در جهت نیل به توانمندسازی آنان می باشد. همچنین علاوه بر اینکه خانواده آگاه شده و فرد دارای معلولیت در خانواده نگهداری می شود، به مراکز شبانه روزی نیز ارجاع داده نشود.

محمدی با اظهار این مطلب که خدمات ویزیت در منزل به توان یابان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید بصورت ویژه ارائه می شود گفت: متقاضیان دریافت خدمات از طریق مراکزمی توانند به بهزیستی شهرستان مراجعه کنند که در این مورد  پس از بررسی اولیه توسط مددکار مربوطه، فرد چنانچه حائز شرایط برخورداری از خدمات را داشته باشد اقدامات لازم صورت می گیرد علاوه بر این به افراد دارای معلولیت جسمی_حرکتی و بیماران روان در دو سطح شدید و غیرشدید و سالمندان ویزیت در منزل ارائه می شود.

وی اضافه کرد: ما در استان ۳ مرکز ویزیت در منزل (سالمندان، جسمی حرکتی و روان) داریم که به ۱۷۰ نفر از توان یابان خدمت رسانی می کنند که این تیم ها  بر اساس نوع معلولیت، پزشک، روانپزشک، پرستار، فیزیوتراپ و کاردرمان به منازل مراجعه و پس از ویزیت خدمات لازم را ارائه می دهند.

او اظهارداشت: در قبال این خدمات ماهیانه مبلغ یک میلیون و چهارصد هزار تومان در قالب یارانه  به مراکز پرداخت می شود همچنین ویزیت ها معمولاً تا زمانی که فرد بهبود نسبی پیدا کند، ادامه دارد.

کد خبر 119784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد