بهره مندی بیش از ۳ هزار  و۷۰۰ نفر از روشندلان از خدمات بهزیستی استان

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل همزمان با روز جهانی ایمنی عصای سفید در ارتباط تلفنی با برنامه رادیویی "سلام ساوالان" از خدمات ارائه شده به روشندلان تحت حمایت توسط بهزیستی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی،  مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به گرامیداشت روز جهانی ایمنی عصای سفید و تبریک این ایام به تمامی روشندلان تحت پوشش گفت: امسال روز جهانی ایمنی عصای سفید با شعار" دسترسی به فناوری، نوید بخش مشارکت اجتماعی نابینایان "تعیین و نامگذاری شده است تا بر تکیه بر این پیام ها، توجه بیشتری به جامعه معنوی نابینایان توسط تمامی آحاد جامعه انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان با اظهار این مطلب که  درروز های جهانی مرتبط با جامعه هدف قرار گرفته ایم و دراین زمینه بحث توجه به این افراد بیشتر نمود دارد گفت: امسال با توجه به انتخاب شعار سال که بر مشارکت اجتماعی نابینایان در جامعه  را  اشاره می کند نشانگر این هست که این عزیزان همواره باید درک و دیده شوند و مهمتر از آن قابلیت ها، توانمندی ها و استعدادهای جامعه هدف در اجتماع و مسایل مختلف آن  باید شرکت داده شوند.

رضایی دربخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در سطح استان اردبیل بالای ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از جامعه هدف (نابینایان) از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی استان از قبیل؛ پرداخت مستمری و...بهره مند می شوند.

وی در ادامه به خدمات ارائه شده به جامعه روشندلان تحت پوشش اشاره کرد وگفت: خدمات متعدد متنوع فرهنگی، آموزشی، هنری، تئاتر، ورزشی و غیره در حمایت از این عزیزان توسط بهزیستی استان ارائه می شود بطوریکه استان اردبیل جزو استانهای مطرح در زمینه تربیت، پرورش و اعزام ورزشکاران کشوری و جهانی از جامعه روشندلان می باشد.

رضایی با ارج نهادن به تلاشهای قابل توجه نهاد کتابخانه های عمومی استان در تهیه و نشر امورات چاپی روشندلان در سطح استان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سایه تلاش های صورت گرفته تعداد ۲ دستگاه چاپگر با همکاری بهزیستی، استانداری و نهاد عمومی کتابخانه ها تهیه و در اختیار روشندلان قرار گرفته است در کنار این اقدامات، وسایل کمک توانبخشی، از قبیل؛ عصای سفید، ساعت های گویا و لمسی، قلم های هوشمند قرآنی، کاغذ بریل، رکوردر صدا، لوح و قلم تهیه و در اختیار روشندلان عزیز قرار می گیرد.

او اضافه کرد: به لطف الهی در طی سه سال گذشته با کمبود وسایل کمک توان بخشی مواجه نشده ایم و رویکردی که سازمان بهزیستی در نظر گرفته بود مبتنی بر به صفر رساندن افراد پشت نوبتی دریافت وسایل کمک توانبخشی بود که این آمال به سرانجام رسید.

رضایی در رابطه با وجود برخی خلا های قانونی در حمایت از افراد دارای معلولیت اظهار کرد: قانون حمایت از حقوق معلولان از سال ۱۳۹۶ رسماً به منظور عملیاتی و اجرایی نمودن مفاد های آن به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است ولی متاسفانه در برخی موارد برخی مفاد آن مورد غفلت و فراموشی سپرده شده است و عملیاتی نمی شوند از جمله آن اشاره دارد به ماده ۲۷ برای حمایت از معلولان شدید و خیلی شدید که بایستی برابر قانون کار مستمری دریافت کنند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در همین رابطه پیگیر بحث مطالبه گری این افراد می باشد تا با همراهی جامعه معلولان بویژه نابینایان عزیز بتوانیم با پیگیری بندهای مغفول مانده قانون خلاهای ایجاد شده را پر نماییم خصوصاً اینکه این افراد اغلب در بحث مناسب سازی دچار مشکلاتی هستندکه باید مرتفع شوند.

او یادآور شد: سازمان بهزیستی با استفاده از ظرفیت خیرین و شرکای اجتماعی خود بیشتری بهره را برای رفع مشکلات و کاهش آلام جامعه هدف بر می دارد لذا برای اینکار نیازمند اعتمادآفرینی، اعتماد افزایی و جلب رضایت عمومی دارد که خوشبختانه با توجه به بالا بودن سطح آگاهی های آحاد جامعه مشارکت های مردمی و حمایت از جامعه هدف تحت پوشش از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم در سایه توجهات الهی بتوانیم حق دسترسی کامل به انواع امکانات بهداشتی و سلامت، تردد ایمن در فضاهای شهری و روستایی و مشارکت های فعالانه در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، علمی ورزشی و...را برای این ولی نعمتان فراهم نمائیم.

کد خبر 119774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد