تخصیص ۲۷۳۰ میلیارد ریال برای تسهیلگری اشتغال جامعه هدف بهزیستی

یکی از سیاست های سازمان بهزیستی برای توانمند سازی جامعه هدف، ایجاد اشتغال و تسهیلگری اشتغال این عزیزان است برای نیل به این راهبردهای متعددی از قبیل؛ پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی می باشد که با انجام آماده سازی شغلی متقاضیان و ارائه مشاوره های مختلف در زمینه کسب و کار و مهارت های فردی، افراد واجد شرایط شناسایی و به بانک های عامل معرفی می شوند.

نیک سرشت معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان گفت: در سال جاری از محل تبصره (۲) قانون بودجه ۱۴۰۳ مبلغ ۲۷۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال زایی افراد تحت پوشش به بهزیستی استان تخصیص یافته است تا بر اساس دستورالعمل های سازمان به افراد واجد شرایط تحت پوشش پرداخت شود.

نیک سرشت افزود: بخشی از این تسهیلات به صورت خود اشتغالی در اختیار جامعه هدف قرار می گیرد تا با ایجاد کسبو کار خود و با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های محیط زندگی و بهره گیری از توانمندی خود و خانواده به کسب درآمد نایل و با این کار به خود اتکایی اقتصادی رسیده و نیازهای خود و خانواده را تامین نمایند.

وی خاطر نشان ساخت: بهزیستی برای تسهیلگری اشتغال جامعه هدف در مراکز خصوصی و تعاونی می تواند در ازای به کارگیری افراد تحت پوشش تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت نماید که مبلغ تسهیلات به ازای هر نفر یک و نیم میلیارد ریال می باشد.

او اضافه کرد: راه دیگر تسهیلگری اشتغال جامعه هدف در بخش غیردولتی، پرداخت یارانه جبران کارآیی معلولین می باشد که کارفرمایان می توانند با بکارگیری افراد دارای معلولیت تا ۵۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب را از بهزیستی دریافت نمایند.

وی ادامه داد: علاوه بر پرداخت تسهیلات کارفرمایی و یارانه جبران کارآیی بهزیستی برای کمک به اشتغال پایدار جامعه هدف در بخش غیر دولتی آمادگی پرداخت بیمه سهم کارفرمایی را دارد. در این بخش کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری افراد داری معلولیت اقدام می نمایند می توانند تا ۳۰ سال از مشوق بیمه سهم کارفرمایی بهره مند شوند و در صورت بکارگیری افراد تحت پوشش از قبیل؛ زنان سرپرست خانوار و... می توانند به مدت ۵ سال از مشوق بیمه کارفرمایی بهره مند گردند.

کد خبر 119312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد