جلسه توجیهی قانون حمایت از حقوق معلولان در بهزیستی شاهین دژ

جلسه توجیهی قانون حمایت از حقوق معلولان با حضور دستگاه های اجرایی شهرستان در بهزیستی شاهین دژ برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شاهین دژ ؛

با حضور ریاست بهزیستی ، کارشناسان توانبخشی ، مناسب سازی و مددکاران توانبخشی اداره و همچنین نمایندگان و روسای ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان جلسه توجیهی قانون حمایت از حقوق معلولان در سالن کنفرانس بهزیستی شاهین دژ برگزار شد.
مهری داداشیان رئیس بهزیستی شاهین دژ ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه و تشریح کامل دستورالعمل اجرایی حقوق معلولان گفت : دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، قوه قضائیه، قوه مقننه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان و سازمان ها و مؤسسات وابسته و تابعه آنها، شهرداری‏ها و کلیه سازمان ها و شرکتهایی که شمول آنها مستلزم ذکر نام است و یا به نحوی از انحاء از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند و یا قسمتی از بودجه آنها توسط دولت تأمین می گردد.
ایشان اظهار داشت ؛ کلیه ادارات ، مؤسسات و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم گردد.
وی با اشاره به اهمیت تبیین نیازها و حقوق افراد دارای معلولیت برای دستگاه های متولی بیان داشت: تشریح و بررسی احکام عمومی قانون حمایت از حقوق معلولان از جمله مناسب سازی (ماده ۲قانون)،قانون ۳درصد استخدام معلولین در دستگاههای دولتی (ماده ۱۵قانون)،قانون معافیت مالیاتی ۵۰درصد حقوق و مزایای یکی از والدین افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید(ماده۲۵) ، قانون کاهش ساعت کار هفتگی شاغلان دارای معلولیت (ماده ۲۸) و.... از جمله موارد مطرح در این جلسه بود.
گفتنی است مطابق ماده ۳۲ قانون حمایت از حقوق معلولین، کلیه دستگاه‌ها موظفند که گزارش اقدامات خود را در خصوص قانون حمایت از معلولان به صورت مشروط به سازمان بهزیستی ارائه دهند.

کد خبر 118515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد