سالمندی فعال؛ فردایی برای همه

۱۹مرکز سالمندان دراستان چهارمحال و بختیاری به سالمندان خدمات می دهند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی چهارمحال و بختیاری سرپرست اداره کل بهزیستی استان گفت: ۷ لغایت ۱۳مهرماه به عنوان هفته بزرگداشت مقام سالمند با شعار سالمندی فعال؛ فردایی برای همه از سوی دبیرخانه ملی شورای سالمندان معرفی شده است.

سلیمانی اولویت برنامه های امسال دبیرخانه شورای سالمندان را  دغدغه مند سازی اصحاب رسانه و مشارکت ایشان برای حساس سازی جامعه در موضوع سالمندی عنوان کرد و افزود: این حساسیت سازی می تواند منجر به ارائه خدمات بهتری به جامعه سالمندی شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان خاطر نشان کرد:  ۱۹مرکز سالمندان شامل  ۱۵مرکز روزانه و ۳مرکز شبانه روزی در استان فعال می باشند که از این تعداد همزمان ۸ مرکز خدمات تیم سیار در منزل به سالمندان نیازمند در قالب خدمات پزشکی، پرستاری، ازمایش، دارو و فیزیوتراپی نیز ارایه میدهند.

وی با اشاره به رشد جمعیت سالمندی افزود: رشد جمعیت سالمندی در استان تقریبا ده درصد و سالمندان استان ۱۰۵هزار نفر می باشند. امسال هم درهفته بزرگداست مقام سالمند بهزیستی برنامه های متنوعی دراین خصوص دارد که اولویت هدف این برنامه ها تکریم سازی در راستای فرهنگ بزرگداشت والدین و سالمندان دراستان می باشد.

سلیمانی اظهار داشت: جلسات شورای سالمندان استانی هرسه ماه یکبار به ریاست استاندار و به همین منوال در شهرستانها به ریاست فرمانداران برگزار میگردد که انتظارمیرود دستگاههای عضو نهایت همکاری را با بهزیستی بعنوان دبیرخانه شورا داشته باشند. زیرا سالمندان کنونی آینه آینده نه چندان دور ما می باشند و با توجه به اینکه کشور و استان ما رو به سن سالمندی است میطلبد زیرساختها و شرایط جامعه به گونه ای مهیا گردد که سالمندان سالمندی سالم داشته باشند و از سالمندی بیمار پیشگیری گردد

کد خبر 118444

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد