رونمایی از اولین پلتفرم آموزش گردشگری دسترس پذیر ایران در هرمزگان

به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان و هفته گردشگری و با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، مدیرکل بهزیستی از پلتفرم چشمان شنوا، پلتفرم آموزش گردشگری دسترس‌پذیر رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان و هفته گردشگری و با حضور سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان ، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و معاونین و دیگر مسئولین بهزیستی و میراث فرهنگی و گردشگری، از پلتفرم چشمان شنوا، پلتفرم آموزش گردشگری دسترس‌پذیر رونمایی شد.

محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در این جلسه با اشاره به اینکه پلتفرم چشمان شنوا توسط موسسه گردشگری مشق آفرینش تهیه‌شده است، اظهار کرد: این پلتفرم اولین پلتفرم آموزش گردشگر پذیر در کشور است که طراحی و اجرا شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: این پلتفرم باهدف توان‌افزایی، آگاهی افزایی و هم‌افزایی فراگیران گردشگری و برای گروه مخاطب ناشنوایان و کم‌بینایان آماده‌شده است.

مهدی شیرخانی مدیر موسسه گردشگری مشق آفرینش در خصوص پلتفرم چشمان شنوا گفت: این پلتفرم در گام اول با تنظیم و سفارشی‌سازی است که کاربران پلتفرم می‌توانند استانداردهای مطلوب شامل میزان کنتراست، شدت نور، شدت رنگ، طراز متن و ... را شخصی‌سازی کنند.

او با اشاره به اینکه در گام دوم تنظیم صدای مطلوب برای افراد کم‌شنوا است، افزود: پلتفرم صداهای نویز را می‌گیرد و صدای قابل‌درک را برای افراد کم‌شنوا یا دارای اختلالات شنوایی پخش می‌کند.

شیرخانی عنوان کرد: سطح سوم این پلتفرم استفاده از هوش مصنوعی و تبدیل کلمه به متن به شکل هم‌زمان است که تمامی فایلهای صوتی و تصویری و مکالمات اساتید و فراگیران به شکل هم‌زمان در قالب متن و زیرنویس برای افراد ناشنوا ارائه می‌شود.

مدیر موسسه گردشگری مشق آفرینش افزود: برای بهبود کیفیت پلتفرم چشمان آشنا، درحال‌توسعه این پلتفرم هستیم که در سطح چهارم ترجمه هم‌زمان صوت به زبان اشاره با استفاده آواتارهای بصری و بومی‌سازی شده است که طی ماهه‌ای آینده و در تعامل با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل بهزیستی استان و با عاملیت موسسه مشق آفرینش توسعه خواهد یافت.

کد خبر 118441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد