برگزاری کارگاه یک روزه پیشگیری از خودکشی

کارگاه یک روزه پیشگیری از خودکشی امروز 19 شهریور ماه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی پیشگیری از خودکشی در اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد: کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی برای مشاورین و روانشناسان مراکز مشاوره استان و پرسنل اورژانس اجتماعی و 1480 با حضور مدیرکل بهزیستی استان، معاون پیشگیری بهزیستی و دکتر شیرعلی خرامین عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و مدرس کارگاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه اسماعیل دامیار مدیرکل بهزیستی استان خودکشی را معضلی اجتماعی و روانی در سطح ملی دانست که می بایست با شناخت دقیق علل، عوامل و سایر زوایای آن در پیشگیری و کاهش این پدیده شوم نقش اثرگذاری ایفا کرد.

دامیار پیشگیری و توانمندسازی را دو هدف راهبردی سازمان بهزیستی دانست که تنها کارشناسان مصمم و با اراده در حوزه های مختلف می توانند خصوصا در حیطه کاهش آسیب های اجتماعی، نقشی ارزشمند ایفا کنند.

در ادامه، دکتر شیرعلی خرامین شیوه مواجهه با افکار خودکشی و بایدها و نبایدهای انتشار این اخبار و روش های کمک رسانی موثر به فرد با افکار خودکشی و در معرض خطر را توضیح دادند.

کد خبر 116725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد