افتتاح مرکز چند معلولیتی تبسم در شهرستان بویراحمد

به مناسبت بزرگداشت هفته دولت ، مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه چند معلولیتی تبسم با حضور مسئولین اداره کل بهزیستی استان در مادوان شهرستان بویراحمد راه اندازی گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد/به مناسبت بزرگداشت هفته دولت ، آیین افتتاح مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه چند معلولیتی (تبسم) با حضور کریم رهیده معاون توانبخشی ، حاج آقا وحدتی ، مسئول گزینش ، سید محسن مظلومی، رییس اداره هماهنگی موسسات غیر دولتی، بهنام آستینه،معاون تخصصی اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد، مرجان خلفی ،معاون امور فرهنگی و پیشگیری و تعدادی از کارشناسان حوزه توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در مادوان شهرستان بویراحمد برگزار شد.

کریم رهیده معاون توانبخشی بهزیستی استان در آئین این افتتاح  با اشاره به بالا رفتن تعرفه‌های توانپزشکی و خدمات توانبخشی و عدم توانایی پرداخت این هزینه‌ها از طریق خانواده‌ها گفتند : بهزیستی استان برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود قرار داده که شامل مراکز توانبخشی روزانه ، ارائه خدمات از طریق خرید خدمت و همچنین ارائه خدمات با همکاری بیمه سلامت در قالب تفاهمنامه ماده ۶ قانون حمایت می‌باشد.

رهیده افزود: مراکز روزانه که با هدف ارائه خدمات توانپزشکی افتتاح می‌شوند مسئولیت ارزشمندی در این بین دارند چرا که علاوه بر توانبخشی روی خود معلول و نوع معلولیت آن، خانواده‌ها را درگیر پروسه توانبخشی کرده، و با کمک خانواده‌ها این پرسه تسریع یافته و در کنار آن مهارت‌های زندگی روانشناسی فردی و اجتماعی، هنر درمانی ورزش درمانی در کنار گفتار درمانی کاردرمانی و فیزیوتراپی موجبات گسترش توانمندسازی و توانایی افراد در همه جهات خواهند شد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان گفت : در استان کهگیلویه بویراحمد ۲۷ مرکز روزانه داریم که ۷ مرکز آن طی دو سال گذشته افتتاح شده‌اند و همه با هدف گذاری و بررسی همه جهات در خصوص نیازمندی جامعه هدف افتتاح و راه‌اندازی شده‌اند، در خصوص مرکز فعلی که تحت عنوان مرکز چند معلولیتی جهت پوشش خدمات حوزه مادوان و بلهزار، جانمایی و افتتاح شده است، در راستای احساس نیازی بوده که برای این مناطق (مناطق کم برخوردار)و به دلیل سطح پایین توانایی اقتصادی خانواده‌های مقیم این حوزه و آسیب‌هایی که در این ناحیه احساس می‌شده پیگیری‌های لازم جهت اعطای مجوز انجام گرفته است.

وی گفت در حال حاضر ۴ مرکز چند معلولیتی داریم که این مرکز با دو معلولیت ذهنی و جسمی حرکتی که از معلولیت‌های بسیار شایع در این منطقه بوده نیازسنجی و راه‌اندازی شده است. امیدواریم که بتوانیم با راه اندازی این مرکز پروسه توان بخشی و توانمندسازی این عزیزان را هرچه بهتر و پرثمرتر به نتیجه برسانیم.

کد خبر 116532

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد