در رسانه| تکمیل تنها خانه سالمندان بردسکن نیازمند همت خیرین

مدیرعامل مرکز خانه سالمندان بردسکن گفت: تکمیل تنها خانه سالمندان بردسکن نیازمند همت و کمک‌های خیرین است.

علی صابری در حاشیه بازدید از وضعیت این مرکز در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه این مرکز در سال ۱۳۸۸ با اخذ مجوز از اداره کل بهزیستی خراسان رضوی توانست فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کند، تصریح کرد: سال ۱۳۹۴ بنا به پیشنهاد مسئولین مربوطه در شهرستان و نیاز منطقه پیگیری‌های لازم نسبت به دایر نمودن مرکز شبانه‌روزی سالمندان صورت گرفت.

وی بیان کرد: در همین راستا پس از طی مراحل قانونی و صدور مجوز توسط بهزیستی خراسان رضوی این مرکز با ظرفیت ۵۰ نفر سالمند به صورت زنانه و مردانه در دو سالن جداگانه در روستای ییلاقی کبودان و در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز شهرستان با ۱۸ نفر پرسنل بیمه شد فعالیت خود را شروع نمود.

صابری با اشاره به اینکه این مرکز تاکنون توانسته فعالیت خود را به بهترین نحو ادامه دهد، خاطرنشان کرد: چون ساختمان فعلی این مرکز ملکی نیست و از طرفی برای این منظور ساخته نشده عملاً فاقد برخی استانداردهای لازم است.

وی در همین خصوص از اختصاص و اهداء قطعه زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع (یک هکتار) در سال ۱۳۹۸ و در مرکز شهرستان توسط خیرین برای این منظور به مؤسسه خیریه امام حسین(ع) خبر داد و افزود: همزمان با دهه مبارک فجر سال ۱۳۹۸ عملیات ساختمان اصلی مرکز با زیربنای ۱۶۰۰ مترمربع و ساختمان‌های جانبی ۴۰۰ مترمربع و مجموعاً دو هزار مترمربع زیربنا با ظرفیت ۱۲۰ نفر سالمند در دو سالن جداگانه آغاز شد.

مدیرعامل مرکز خانه سالمندان بردسکن با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: تلاش می‌شود در دهه مبارک فجر سال جاری این مرکز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۷ میلیارد تومان در این مرکز هزینه شده که تماماً در قالب نقدی یا مصالح ساختمانی توسط خیرین تأمین شده است، افزود: تا به امروز هیچ گونه بودجه دولتی برای ساخت و ساز به این مرکز اختصاص نیافته است.

صابری خاطرنشان کرد: در راستای خدمات مؤسسه خیریه شهرستان مجوز مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی با کد ۶۹۰۰ توسط اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برای این مؤسسه صادر شده که در حال حاضر رسیدگی به امورات و بررسی نیازمندی‌های تعداد ۴۷۰ خانواده معلولین تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان برعهده این مرکز و تعداد چهار نفر پرسنل بیمه شده مشغول خدمات‌رسانی هستند.

مدیرعامل مرکز خانه سالمندان بردسکن در ادامه افزود: خیریه امام حسین(ع) شهرستان بردسکن از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را به صورت سنتی و با محوریت هیئت عزاداران حسینی، هیئت امناء و امام جماعت مسجد جامع آغاز نمود.

وی تصریح کرد: خیریه امام حسین(ع) شهرستان بردسکن با جمع‌آوری کمک‌های مردمی در راستای کمک به مستمندان واقعی و آبرومند و ایتام به صورت فصلی و موردی تاکنون خدماتی را ارائه کرده است.

وی در پایان از خیرین بزرگوار و شهروندان فهیم و نوع‌دوست شهرستان بردسکن که در زمینه‌های مختلف با این مؤسسه مساعدت و همکاری صادقانه دارند تقدیر و تشکر نمود.

کد خبر 115885

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد