بازدید از مرکز ارزیابی و مشاوره مددکاری اجتماعی دعاوی خانواده

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به همراه معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی از مرکز ارزیابی و مشاوره مددکاری اجتماعی دعاوی خانواده شهدای هفتم تیر بازدید کردند. در این بازدید نحوه اجرای فرآیند و خدمت‌رسانی این مرکز مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفت و فرآیند و نتایج حاصله از اجرای هشت ساله سامانه تصمیم و مشاوره طلاق نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه این جلسه، گفت: مرکز ارزیابی و مشاوره مددکاری اجتماعی دعاوی خانواده شهدای هفتم تیر، محل ارجاع و پاسخگویی به متقاضیان موضوع ملاقات، حضانت، نفقه وتمکین بوده و به  افراد دارای مشکلات حقوقی در این موضوعات رسیدگی می‌شود.

هادی قیصری افزود: بیش از 50 درصد از مراجعه کنندگان به این مراکز بعد از دریافت خدمات مشاوره از ناحیه مشاورین کلینیک‌های مددکاری تحت نظارت بهزیستی با یکدیگر سازش یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز از سال 1379 در راستای کاهش طلاق در جامعه و در کنار سامانه مشاوره طلاق(سامانه تصمیم) تاسیس گردیده و تاکنون تعداد زیادی از مراجعین را در مرحله قبل از ورود به فرآیند قضایی دادگاه منصرف کرده، طرفین به سازش ترغیب شده و مشکلات‌شان را از طریق گفتگو و روش‌های مشاوره‌ای حل و فصل می‌کنند.

کد خبر 115671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد