همایش گرامیداشت هفته تشکل ها و مشارکتهای اجتماعی برگزار شد

همایش گرامیداشت هفته تشکل ها و مشارکتهای اجتماعی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان وبلوچستان ، همایش گرامیداشت هفته تشکل ها و مشارکتهای اجتماعی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.
 

محمد کرمی استاندار سیستان وبلوچستان  گفت :آسیب های اجتماعی زمانی به وجود خواهد آمد که فرهنگ ما دچار آسیب باشد . مبانی نظری اسلامی با پشتوانه قرآن باید در این زمینه سرلوحه فعالیت های اجتماعی باشد.

استاندار بیان کرد : پیشگیری و آموزش مقدم به درمان است و نباید گذاشت آسیبی ایجاد شود که نیازمند درمان آن باشیم.
کرمی افزد :مشارکت بومی مردم در سیلاب بلوچستان نشان داد این استان از توانمندی و ظرفیت بالایی در این زمینه برخوردار است.
وی تصریح کرد :طرح های کلان اقتصادی ،کارخانه های در حال ساخت ، معادن بی نظیر و ظرفیت های بندر چابهار فرصت های شغلی بی نظیری در استان فراهم خواهد کرد .
این مقام مسئول افزود : تشکل های غیر دولتی باید در حوزه آموزش های مهارتی فعالیت بیشتری را انجام دهند و باعث تقویت خلاقیت جوانان استان شوند .


رضا شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان فرهنگ همکاری و همدلی میان مردم ریشه تاریخی دارد ، و به این معناست که ظرفیت اجتماعی به صورت نهادینه در استان وجود دارد .
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار گفت : خوشبختانه در سالهای اخیر ضریب مشارکت سمن ها در کنش گری مدیریت استان افزایش پیدا کرده است، اما این کافی نیست و باید این مشارکت ارتقا داده شود .
شریفی بیان کرد : سیستان و بلوچستان استانی غنی در تمام وجوه است ، اگر صاحبان سرمایه در استان پای کار مسئولیت اجتماعی خود باشند این استان نه تنها نیازی به کمک های خارجی نخواهد داشت بلکه می تواند به استانهای دیگر کمک کنند .
وی ادامه داد : همگرایی سمن ها با یکدیگر و تقویت کار تیمی موجب بهبود شرایط اجتماعی در استان خواهد بود .

گفتنی است در این همایش ضمن برگزاری نمایشگاه خدمات موسسات و مراکز غیر دولتی ، از موسسات مردمنهاد تحت نظارت بهزیستی سیستان و بلوچستان تقدیر شد .

کد خبر 115156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد