ثبت بیش از ۹۳۸۶ تماس مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در خط ۱۲۳ سیستان و بلوچستان

در سال جاری بیش از ۹۳۸۶ تماس مرتبط با آسیب‌های اجتماعی با خط ۱۲۳ در سیستان و بلوچستان ثبت شده است. همچنین ۳۲۸۳ مداخله توسط تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی انجام شده و ۱۶۵۷ نفر به مراکز مداخله در بحران مراجعه کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان وبلوچستان ، معاون سلامت اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان از ثبت ۹۳۸۶ تماس مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ طی سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر این تماس‌ها، ۳۲۸۳ مداخله توسط تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی و ۱۶۵۷ مراجعه حضوری به مراکز مداخله در بحران استان ثبت شده است.
طاهره میرشکار با اعلام این خبر اظهار داشت: «در سال جاری، ۹۳۸۶ تماس با خط ۱۲۳ به ثبت رسیده که تمامی این موارد در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، معلول‌آزاری، خشونت‌های خانگی، خودکشی و سایر بحران‌های فردی و خانوادگی بوده است.»
وی با اشاره به اقدامات تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی افزود: «در این مدت، تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی نیز در ۳۲۸۳ مورد بحران اجتماعی مداخله کرده و با حضور در محل، اقدامات تخصصی مددکاری و روان‌شناختی را ارائه داده‌اند.»
معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان همچنین از مراجعه ۱۶۵۷ نفر به مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی خبر داد و خاطرنشان کرد: «این مراکز به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های اورژانس اجتماعی، خدمات مشاوره‌ای، مددکاری و حمایت‌های روانی – اجتماعی را به افراد در معرض بحران ارائه می‌کنند.»
میرشکار با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در ۱۵ شهرستان استان گفت: «اورژانس اجتماعی بهزیستی در ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان فعال است و با استفاده از ظرفیت مراکز مداخله در بحران، پایگاه‌های خدمات اجتماعی و تیم‌های سیار، خدمات تخصصی در حوزه آسیب‌های اجتماعی را به جامعه هدف ارائه می‌دهد.»
وی در پایان با تأکید بر اهمیت اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: «هدف از فعالیت این مراکز، مداخله به‌موقع و تخصصی برای جلوگیری از تشدید بحران‌های فردی و خانوادگی و همچنین ارائه خدمات حمایتی به گروه‌های هدف است.»

کد خبر 131950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد