در رسانه | کاغذ بازی و نامه نگاری های اداری سد راه کارآفرینان استان قزوین

بانوی کارآفرین قزوینی: عدم اعطای تسهیلات و درگیر نامه نگاری‌های اداری شدن، وقت و توان کارآفرین را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، کارآفرین شدن، در همه جای دنیا، هم جذاب است و هم سخت. در هر اقتصادی کارآفرین شدن کار سختی است اما کارآفرینی برای کسانی که محدودیت عضو داشته باشند مطمئناً چالش بزرگ‌تری است!

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، ۱۵ درصد مردم جهان به نوعی مبتلا به نقض عضوهستند، یعنی بیش از یک میلیارد نفر از مردم دنیا با نوعی از معلولیت زندگی می‌کنند. در ایران با وجود آمار ضد ونقیض و غیردقیق، به ۸ میلیون معلول اشاره می‌شود. اما بین این همه آمار ناراحت کننده، دنبال معلولینی هستیم که با اراده آهنین کارآفرین شده اند و دیگر جزء آمار بیکاران نیستند.

خانم ها اسلامی و خلیلی دو تن از بانوان کارآفرین استان قزوین با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین از فراز و فرودهای کارآفرینی گفتند.

خلیلی در حوزه قالیبافی  فعال و صاحب یک کارگاه قالیبافی است. او به عنوان یک کارآفرین با نصب دار قالی در منازل افراد متقاضی شغل و علاقمند به این هنر و با آموزش به آنها زمینه اشتغال آنها را فراهم می آورد و بعد از اتمام کار، دستمزد آنها را پرداخت می کند.

وی گفت: زنان سرپرست خانوار، زنان روستایی و عشایر و تمام علاقمندان به این هنر جامعه هدف اوست و با آموزش آنها زمینه اشتغال خانگی آنها را فراهم آورده است.

خلیلی افزود: ۵۰ بافنده در استان با ما همکاری می کنند و کارآموزهای بسیاری را تحت تعلیم داریم.

وی بیان کرد: با حمایت مسئولان می توان کار را توسعه داد اما عدم اعطای تسهیلات و تامین نشدن سرمایه اولیه و درگیر نامه نگاری های اداری شدن ، وقت و توان کارآفرین را می گیرد.

خلیلی ادامه داد: دستگاه هایی چون صمت و اداره کار بعد از سالها پیگیری، کمبود بودجه را بهانه عدم اعطای تسهیلات  اعلام می کنند و هر بار با بهانه های تازه راه را برای ما کارآفرینان ناهموارتر می کنند.

اسلامی دیگر کارآفرین استان ، مددکار اجتماعی، رئیس هیئت مدیره مراکز مثبت زندگی در استان و در حوزه معلولین و زنان سرپرست خانوار فعال است و در اقبالیه مرکز خدمات بهزیستی را مدیریت می کند.

اسلامی ، علاقه و مهارت را شرط لازم برای غلبه بر محدودیت ها دانست.

وی گفت: بد قولی مسئولان انگیزه را کاهش می دهد اما تاثیر گذاری بر جامعه هدفی که نیازمند حمایت ماست،  امید دوباره به ما می بخشد.

اسلامی در ادامه بیان کرد: تسهیلات به مراکز مثبت زندگی اعطا نمی شود و از نمایندگان مجلس می خواهیم ردیف بودجه ای برای این مراکز در نظر گرفته شود  تا از تعطیلی آنها جلوگیری شود.

وی افزود: کارهای سازمان بهزیستی برون سپاری شده و ما در مراکز مثبت به زندگی فعالیت های توانبخشی و مددکاری انجام می دهیم.

اسلامی گفت: ما هر شش ماه از منازل مدد جویان بازدید و نیاز سنجی و اقدامات لازم را ارائه می کنیم و باری از روی دوش سازمان بهزیستی بر می داریم اما متقابلا نیازمند کمک و حمایت آنها هستیم .

مناسب سازی نشدن معابر در شهر قزوین برای معلولان از دیگر گلایه های این بانوی کارآفرین بود.

کد خبر 115130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد