برگزاری کارگاه آموزشی خود مراقبتی و مهارت نه گفتن ویژه کودکان در موسسه نور امید بهزیستی شاهین دژ

کارگاه آموزشی خود مراقبتی و مهارت نه گفتن ویژه کودکان در موسسه خیریه نگهداری کودکان بی سرپرست نور امید بهزیستی شاهین دژ برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شاهین دژ ؛

با هماهنگی اداره بهزیستی شهرستان شاهین دژ کارشناسان اورژانس اجتماعی با حضور در موسسه خیریه نگهداری کودکان بی سرپرست نور امید کارگاه آموزشی خود مراقبتی و مهارت نه گفتن ویژه کودکان برای فرزندان موسسه برگزار شد.
مهری داداشیان رئیس بهزیستی شاهین دژ گفت : مهارت نه گفتن یکی از مهارت‌های بسیار حیاتی در موفقیت زندگی به حساب می‌آید. ما به دنیا نیامده‌ایم تا به طور مطلق آرزوها و خواسته‌های دیگران را برآورده کنیم. زیرا در برخی موارد، نیازها و خواسته‌های خودمان نیز اهمیت دارند.
وی افزود ؛ کودکانی که به موقع نه می‌شنوند، مهارت نه گفتن را به راحتی‌ یاد می‌گیرند. بنابراین، به جای اینکه همه خواسته‌های کودکتان را در لحظه اعلام شدن یا بدون تفکر برآورده کنید، سعی کنید کودک خود را گاهی با پاسخ منفی روبه‌رو کنید.
داداشیان تصریح کرد ؛ آموزش مهارت نه گفتن نیازمند کاشتن یکسری باورها در ذهن کودک چه به‌صورت مستقیم و چه غیرمستقیم است.
ایشان خاطرنشان کرد ؛ ما کارکنان و جامعه هدف باید تلاش کنیم به این فرزندان مهارت نه گفتن را بیاموزیم که این حق طبیعی آن‌هاست که یک درخواست را بپذیرند و یا رد کنند و آن‌ها را به سمت مراقبت از مرزهای فردی و داشتن شهامت سوق دهیم.
گفتنی است ؛ در این کارگاه آموزشی کارشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی شاهین دژ تعداد ۱۴ نفر از فرزندان موسسه نور امید را با مهارت نه گفتن آموزش داده و آنان را به این امر واقف کردند .

کد خبر 115087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد