دوره آموزشی تکنیک های بازدید از منزل و مشاهده در مددکاری اجتماعی

صبح امروز۲۳ مرداد ماه ، دوره آموزشی تکنیک های بازدید از منزل و مشاهده در مددکاری اجتماعی، ویژه مددکاران مراکز دولتی و غیردولتی تحت نظارت بهزیستی خوزستان، به صورت حضوری و آنلاین در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان، علی حسن زاده سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی خوزستان  در این باره گفت:  ارتقای کیفیت خدمت رسانی به جامعه هدف، تلاش مضاعف کلیه همکاران در تمام سطوح به ویژه در اجرای فاز دوم اکسل هوشمند و به کار بستن تمام آموزش های ارائه شده در کارگاه های آموزشی  را می طلبد که این مهم جز با عملیاتی کردن مفاد دستورالعمل های حمایت اجتماعی ممکن نیست.

وی با اشاره به برخی از اهداف برگزاری دوره های پیاپی آموزشی به منظور تسلط مددکاران به دستورالعمل های موجود افزود: اهمیت مشاهده و هدف از آن در بازدید از منزل، کاربرد مشاهده در مددکاری اجتماعی، بررسی نقاط ضعف و قوت مشاهده و سبک های حائز اهمیت در بازدید از منزل از جمله برخی از سرفصل های دوره آموزشی حاضر است.

حسن زاده همچنین بیان داشت: در حال حاضر۳۸۷ مددکار تخصصی مرتبط با دفتر امور خانواده و بانوان در ۱۹۰ مرکز مثبت زندگی در سراسر استان، به ۳۵ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی خوزستان خدمات مددکاری نظیر مستمری ماهیانه، ارائه کمک هزینه خرید لوازم ضروری، کمک هزینه درمان،  کمک هزینه تحصیلی (اعم از دانش آموزی و دانشجویی)، معافیت سربازی و... ارائه می کنند.

گفتنی است ۹۰ مددکار بهزیستی مراکز مثبت زندگی از شهرستان های آبادان، اهواز، باوی، حمیدیه، خرمشهر، دشت آزادگان، رامهرمز ، شادگان و کارون به صورت حضوری و بالغ بر  ۱۵۰ مددکار دولتی و غیردولتی از سایر شهرستان های استان، از طریق فضای اسکای روم در این دوره آموزشی شرکت داشتند.

کد خبر 115062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد