رسانه| مدیرکل بهزیستی: پشت نوبتی نداریم

خلیج فارس: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: ۲۹ هزار و ۲۰۰ نفر از خدمات تخصصی بهزیستی این استان بهره مند هستند که به علت کافی نبودن اقدامات موثر در پیشگیری از معلولیت‌ها توسط دستگاه‌های متولی، ۱۱ هزار نفر از این شمار در مدت ۱۰ سال گذشته به جمعیت تحت پوشش افزوده شده اند.

به گزارش خلیج فارس  حیدر عزیزنژاد اظهار کرد: نرخ معلولیت استان بوشهر به تناسب کل کشور ۱.۴ دهم درصد است که این امر ضرورت حضور موثرتر دستگاه‌های متولی در عرصه مقدمات پیشگیری کمک رسان و یاری گر بهزیستی را دوچندان می‌کند.

وی افزود: هم اینک اشتغال و مسکن مهمترین مشکلات مددجویان بهزیستی استان بوشهر به شمار می رود که رفع آن نیازمند عزم جدی و مشارکت بین بخشی است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: پارسال یک میلیارد ریال کمک بلاعوض ساخت مسکن به مددجویان بهزیستی این استان پرداخت شد که در مقایسه با نیاز رقم پایینی است.

عزیز نژاد یادآور شد: در دولت سیزدهم ۶۲۳ مورد تسهیلات اشتغال به مددجویان استان بوشهر پرداخت شد که بخش اعظمی از این آمار منجر به تبدیل شغل پایدار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: برای تحویل وسایل کمک توانبخشی و مستمری به افراد خاص دارای شرایط هیچ مشکل و کمبود اعتباری وجود ندارد.

عزیزنژاد افزود: پارسال ۸۰ میلیارد ریال از پارس جنوبی برای تهیه جهیزیه و لوازم ضروری منزل دریافت و به مددجویان اهدا شد.

وی تصریح کرد: با تمهیدات پیش بینی شده پرداخت کمک‌های موردی به مددجویان در اختیار روسای شهرستان‌ها قرار گرفت تا با مشکلات کمتری به مددجویان پرداخت شود.

عزیز نژاد گفت: پارسال ۴۳ هزار مورد مشاوره رایگان از طریق تماس تلفنی با خط ۱۴۸۰ در موضوعات مختلف خانوادگی، فردی ارایه شد.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر بیان کرد: در حال حاضر هیچ فردی جهت دریافت مستمری پشت نوبت در این استان وجود ندارد و خدمت رسانی به مددجویان ۳۰ درصد رشد داشته است.

کد خبر 115025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد