بیش از ۱۶۰ ماموریت تخصصی در راستای خدمت رسانی به مددجویان سازمان بهزیستی صورت می گیرد

نشست خبری دکتر حیدر عزیزنژاد مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر، دکتر عزیز نژاد مدیرکل بهزیستی استان بوشهر طی نشست خبری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در سیستم اداری می بایست تخصصی گردد افزود : برای سازمان بهزیستی بیش از ۱۶۰ ماموریت تخصصی در راستای خدمت رسانی به مددجویان همانند زنان سرپرست خانوار و معلولین عزیز تعریف شده که بر همین اساس گلوگاه های منکر را شناسایی و در پیشبرد معروفات و پیشگیری از منکرات گام های موثری را بر می دارد.

بیش از ۱۶۰ ماموریت تخصصی در راستای خدمت رسانی به مددجویان سازمان بهزیستی صورت می گیرد

وی در ادامه به آمار توان یابان در سطح استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در حال حاظر ۲۹۲۰۰ نفراز خدمات تخصصی بهزیستی استان بوشهر استفاده می کنند که در این راستا نسبت به ده سال گذشته ۱۱ هزار نفر به این آمار اضافه شده اند و این رشد به علت کافی نبودن اقدامات موثر در پیشگیری از معلولیت ها توسط دستگاه های متولی این امر می باشد.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر  نرخ معلولیت استان بوشهر را به تناسب کل کشور ۱/۴ دهم درصد عنوان کرد و تصریح کرد:  در این راستا دستگاه های دیگر می توانند در عرصه مقدمات پیشگیری کمک رسان و یاری گر بهزیستی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جلب مشارکتهای مردمی بهزیستی استان توسط خیرین و مردم نیکوکار اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مشقت هایی که قبلا برای مددجویان تحت پوشش جهت دریافت کمکهای موردی بود که مددجویان یک مسیر طولانی را به سمت استان حرکت می کردند که با رایزنی و هماهنگی هایی که صورت گرفت این کمکها در اختیار روئسای شهرستانها قرار گرفت تا خود مددجویان با کوچکترین زحمت و نزدیک به محل سکونت این کمکها در اختیار آنان قرار گیرد.

دکتر عزیزنژاد به خدمات مشاوره ای بهزیستی استان بوشهر در سال گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: در سال گذشته ۴۳ هزار مشاوره رایگان از طریق تماس تلفنی با خط ۱۴۸۰ در موضوعات مختلف خانوادگی، فردی صورت گرفته است.

مدیر کل بهزیستی استان با توجه به رشد اعتیاد در بین نوجوانان و جوانان در  سراسر کشور افزود: در برنامه توسعه ششم قرار بر کاهش ۵ درصدی اعتیاد بود که متاسفانه این امر محقق نشده، بلکه بیشتر هم شده، لذا برای این معضل دستگاه های متولی باید وظایف خود را دقیق تر به جهت پیشگیری انجام داده و در این زمینه فرهنگ سازی لازم انجام گیرد.

عزیزنژاد خدمت رسانی به مددجویان در دولت سیزدهم در استان بوشهر را بسیار ستودنی دانست و گفت: در حال حاضرهیچ فردی نداریم که به جهت دریافت مستمری ماه ها پشت نوبت باشد و از همین رو ما رشد ۳۰ درصدی خدمت رسانی به مددجویان در استان را شاهد بوده ایم،

دکتر عزیزنژاد با توجه عمده مشکلات مددجویان  در مقوله مسکن و اشتغال زایی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ساخت مسکن، و همچنین طی سه سال گذشته به تعداد ۶۲۳ مورد تسهیلات اشتغال زایی به تعداد ۴۰۸۷ مورد در اختیار مددجویان قرار گرفته است که به حمدلله بخش اعظمی از این آمار منجر به شغل پایدار تبدیل شده است.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر به بحث بودجه ای به جهت خدمت رسانی به مددجویان اشاره کرد و گفت : ما امروز در بحث تحویل وسایل کمک توانبخشی و مستمری به افراد خاص دارای شرایط هیچ مشکل و کمبود اعتبار نداریم و خدمات به صورت ویژه در دست اقدام هست.

دکتر عزیزنژاد در پایان ضمن قدردانی از خیرین نیکوکار و شرکت پارس جنوبی در خصوص کمک به مددجویان گفت: در سال گذشته ۸ میلیارد تومان از پارس جنوبی به جهت تهیه جهیزیه و لوازم ضروری منزل دریافت و به مددجویان اهداء گردید.

کد خبر 114957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد