دومین مرکز نگهداری از دختران بالای ۱۸ سال کشور در بم افتتاح شد

به مناسبت هفته بهزیستی و با حضور مسئولین ، دومین مرکز نگهداری از دختران بالای ۱۸ سال کشور در بم افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان به مناسبت هفته بهزیستی دومین مرکز نگهداری دختران بالای 18 سال کشور با حضور مدیرکل بهزیستی استان و امام جمعه شهرستان بم ، فرمانده سپاه این شهرستان ، جمعی از مسئولین محلی و خیرین ، شامگاه یکشنبه هفتم مرداد ماه در بم افتتاح شد.

 علیرضا وحیدزاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان در مراسم افتتاحیه این مرکز گفت : این مرکز توسط خیرین راه‌اندازی شده و دختران بالای ۱۸ سال که از مراکز بهزیستی این شهرستان ترخیص می‌شوند، می‌توانند تا زمان تشکیل زندگی مستقل در این مرکز اقامت گزیده و خدمات دریافت کنند.

وی افزود : در این مراکز که با عنوان خانه مستقل مطرح می باشند ، فرزندان بی سرپرست و بدسرپرستی که در مراکز بهزیستی پرورش پیدا می‌کنند، بعد از اینکه به سن ۱۸ سالگی می‌رسند، به لحاظ ادبیات اداری و اجتماعی به سن بلوغ اجتماعی می‌رسند تا پیدا کردن شغل مناسب و یا موقعیت اجتماعی مناسب و استقلال کامل در این مراکز بسر خواهند برد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: خلائی که در کل کشور وجود دارد، در زمینه ترخیص فرزندان بالای ۱۸ سال است که این سن بسیار کمی است زیرا در خانواده‌های معمولی سن استقلال بین ۲۵ تا ۳۰ سالگی است.

وی افزود: بعد از ترخیص ، کار برای فرزندان بهزیستی بسیار سخت می‌شود و با مشکلاتی از جمله نداشتن مسکن و شغل و عدم شناخت مهارت‌های زندگی مواجه می‌شوند .

وحیدزاده با بیان اینکه هدایت به زندگی مستقل به معنای دادن فرصت به فرزندان تحت حمایت بهزیستی است تا بتوانند با حمایت سازمان بهزیستی و تکیه بر توانمندی‌های خود زندگی مستقلی را تجربه کنند، افزود: کاهش وابستگی فرزندان به تدریج صورت می‌گیرد و آن ها در دوران حضور در مراکز نگهدای، ضمن یادگیری مهارت‌های فردی و شغلی برای فعالیت در سطح جامعه آماده می‌شوند .

وی با بیان اینکه این مرکز دومین مرکز در سطح کشور است که در راستای حمایت از زندگی مستقل فرزندان بهزیستی راه‌اندازی شده افزود: این زمان، سن خاصی است و ایجاب می‌کند که فرزندان ما در حالی که عملاً زندگی مستقل خود را آغاز می کنند به نوعی تحت حمایت سازمان باشند و از خدمات استفاده کنند وبا توجه به اینکه این مجموعه ها هنوز در کشور جایگاه خود را پیدا ننموده ، مدل موفقی در سطح استان کرمان و کشور باشد.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: تصمیم داریم تا ابتدای مهر ماه سال‌جاری یک مجموعه دیگر از این نوع را راه‌اندازی کنیم. 

وی با بیان اینکه بهزیستی طبق وظیفه‌ای که بر دوش دارد بچه‌ها را رها نمی‌کند. اذعان داشت : در این خانه ها فرزندان بهزیستی در گروه های 4 و 5 نفره در یک سوئیت به صورت مشترک زندگی می‌کنند ودر طول این مدت مهارت های زندگی را نیز فرا می گیرند.

علیرضا وحیدزاده اظهار داشت : بعد از زلزله پنجم دی ماه تعداد مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در بم افزایش یافت و در حال حاضر این مراکز به ۱۰ مورد رسیده است.

کد خبر 114058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد