اولین دوره مداخله در بحران در رفسنجان

به مناسبت هفته بهزیستی و با همت مرکز آموزشی مجتمع مس سرچشمه و با تدریس خانم نریمان وند از اساتید بهزیستی کشور با سرفصل حمایت های روانی و اجتماعی در بلایا و حوادث اولین دوره مداخله در بحران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان به مناسبت هفته بهزیستی ؛ اولین دوره مداخله در بحران با حضور محمود حیدری رئیس بهزیستی رفسنجان، معاونین بهزیستی شهرستان و جمعی از روانشناسان و مددکاران گروه محب در مرکز آموزشی مجتمع مس سرچشمه برگزار شد. 

محمود حیدری در این کارگاه ضمن خوش آمد گویی به اعضای جلسه و تشکر و قدردانی از مرکز آموزشی مجتمع مس سرچشمه در برگزاری این دوره اظهار داشت : یکی از مهمترین مواردی که در هنگام حادثه و ساعتهای اولیه پس از ادثه رخ میدهد ، موضوع شوک های روانی و مشکلات روحی ات که برای افراد حادثه دیده و بازماندگان آنها رخ می دهد و حضور به موقع مددکاران و روان شناسان در این لحظات میتواند از بسیاری از آسیبهای بعدی جلوگیری نماید 

وی افزود : مداخلات روانی در زمان مشکلات و بلایا یکی از راهکارهایی است که از بسیاری از تنش ها جلوگیری می‌کند و همچنین باعث حفظ آرمش فرد و خانواده می‌شود و به همین دلیل آموزش روانشناسان و مددکاران در این حوزه بسیار دارای اهمیت است.

شایان ذکر است در ادامه استاد این کارگاه به ارائه راهکارها و مهارت‌های لازم برای مواجهه و مداخله در مواقع بحرانی پرداخت . گفتنی است این کارگاه برای مواجهه با افرادی که ممکن است در مواقع بحرانی مانند حوادث طبیعی، فوران ناگهانی بحران‌های اجتماعی یا حتی مواجهه با بحران‌های شخصی قرار بگیرند، برگزار گردید

کد خبر 114060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد