آغاز بهره‌برداری ١۵ طرح نیروگاه خورشیدی مددجویان بهزیستی در شهرستان فیروزه

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، ۱۵ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو وات با حضور معاون امور مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی در شهرستان فیروزه در هفته بهزیستی افتتاح گردید.

معاون امور مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال قرض‌الحسنه به افراد تحت پوشش، نیروگاه‌های خورشیدی را جزء طرح‌های اشتغال بدون انحراف برشمرد و درآمد حاصل از آن را با توجه به هزینه‌های آن مناسب ارزیابی کرد و گفت: در دو سال گذشته ۳۳ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو وات در شهرستان فیروزه به بهره برداری کامل رسیده و باعث کسب درآمد ماهیانه ۲ تا ۴ میلیون تومان برای مددجویان گردیده است.

غلامرضا خالدی افزود: ایجاد این نیروگاه‌ها به دلیل عدم انحراف تسهیلات جزء اشتغال‌های قطعی و با درآمد پایدار می‌باشد. در سال گذشته ۹۴ اشتغال در زمینه‌های مختلف برای شهرستان فیروزه به ثبت رسیده است که نسبت به سهمیه اشتغال ایجادی رشد ۳برابری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در بانک‌های مختلف ۶۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان و کارفرمایان توسط بهزیستی خراسان رضوی پرداخت شد و برای ۷ هزار و ۸۲۳ مددجو اشتغال ایجاد گردید. از ابتدای سال جاری نیز ۵۵۰ نفر در خراسان رضوی از اعتبارات حوزه اشتغال برخوردار گردیده‌اند.

معاون امور مشارکت‍‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی، افزود: شغل عمده مردم در شهرستان فیروزه دامداری و کشاورزی سنتی است که با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی‌های اخیر زندگی بسیاری از آنها با مشکل مواجه شده است درنتیجه استفاده از مشاغل جایگزین از جمله ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس در دستور کار اشتغال اینگونه شهرستان‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پنل‌های خورشیدی یکی از راه‌های اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان بهزیستی است و این طرح در راستای سیاست اصلی بهزیستی یعنی توانمندسازی دائمی محرومان و ایجاد خودکفایی و استقلال مالی برای مددجوها انجام می‌گیرد. توانمندسازی و تقویت استقلال اقتصادی و اجتماعی خانواده‌های تحت حمایت و تقویت احساس کرامت و عزت نفس جامعه هدف از جمله دستاوردهای این طرح است.

کد خبر 113365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد