مهدیشهر | حضور توانخواهان در اداره بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی

همزمان با هفته گرامیداشت تآسیس سازمان بهزیستی کشور، جمعی از توانخواهان با اختلال طیف اتیسم با همراهی خانواده خود به منظور تبریک هفته بهزیستی در اداره بهزیستی شهرستان حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر از برگزاری ویژه برنامه فرهنگی آموزشی فرزندان دارای اختلال اتیسم خبر داد و افزود: در این برنامه که به همت مرکز مثبت زندگی تحت نظارت(کد۱۰۰۷۹) انجام گرفت جمعی از فرزندان دارای اختلال طیف اتیسم با خانواده های خود حضور یافتند و در کنار برنامه های آموزشی به منزله تقویت مهارت های توانبخشی به انجام کارهای هنری مورد علاقه خود از قبیل خلق کار دستی، نقاشی، کاشت گل و گیاه و... و. پرداختند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان در ادامه اذعان داشت: همزمان با هفته گرامیداشت تآسیس سازمان بهزیستی کشور، جمعی از توانخواهان با اختلال طیف اتیسم با همراهی خانواده به منظور تبریک هفته در اداره بهزیستی شهرستان نیز حضور یافتند و ضمن دیدار با کارمندان بهزیستی شهرستان و مددکاران مرکز مثبت زندگی و تبریک هفته، آثار هنری و دست سازه های خود را به آنان هدیه کردند.

ربابه گلوردیان گفت: اتیسم نوعی اختلال تکاملی که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. این اختلال در اوایل کودکی آغاز و در کل زندگی فرد به طول می‌انجامد و در شهرستان مهدیشهر تعداد ۱۱ نفر توانخواه با اختلال اتیسم تحت حمایت و از خدمات بهره مند می گردند.

وی تست غربالگری و تشخیص زودهنگام اتیسم را بسیار حیاتی دانست و خاطر نشان کرد: والدین با مراجعه به سامانه غربالگری طیف اتیسم(http://autism.behzisti.net) ضمن کسب اطلاع و آگاهی به پایگاه های غربالگری و تشخیص استان مرتبط (مراکز روزانه آموزش و توانبخشی اختلال طیف اُتیسم)، لینک خورده و با غربالگری به هنگام در پایگاه تحت نظارت به صورت روزانه از کلیه خدماتی که به افراد دارای معلولیت ارائه می شود بهره مند می گردند .

کد خبر 112943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد