در رسانه| سه‌هزار و ۳۱۸ نفر در مراکز اورژانس اجتماعی چهارمحال و بختیاری پذیرش شد

شهرکرد-ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: از سال گذشته تاکنون سه هزار و ۳۱۸ نفر نفر در مراکز اورژانس اجتماعی استان پذیرش و از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند.

به گزارش ایرنا،  مهشید سلیمانی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری مانور خودروهای امدادی ۱۲۳، ۱۱۵، ۱۲۵ و ۱۱۰ با محوریت اورژانس اجتماعی به مناسبت هفته بهزیستی افزود: هم‌اکنون ۳۴ مرکز در استان در حوزه مداخله در بحران، اورژانس اجتماعی، خدمات اجتماعی در مناطق کمتر برخودار و مرکز خدمات سیار فعال است.

به گفته وی، در این مراکز به افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب در موضوعاتی همچون اختلافات خانوادگی، همسرآزاری، کودک‌آزاری، کودکان کار و خیابانی، زنان و دختران آسیب‌دیده، فرار از منزل، کودکان خیابانی و کار، سالمندان و معلولان آزار دیده و سایر افرادی که در شرایط بحرانی و حاد قرار دارند خدمات‌رسانی در قالب خط ۱۲۳، مرکز مداخله در بحران، خط سیار و پایگاه‌های خدمات اجتماعی ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون پنج‌هزار و ۴۰۷ خانوار دارای پرونده اجتماعی در بهزیستی استان هستند.

سلیمانی افزود: همه افراد می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه آسیب اجتماعی موارد را با شماره تلفن ۱۲۳ میان گذاشته و راهنمایی و مشاوره دریافت کنند.

وی با اشاره به برگزاری مانور خودروهای امدادی در استان گفت: این مانور با هدف اعلام آمادگی این واحد در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی به‌صورت مانور در سطح خیابان‌های شهر انجام شد.

به گزارش ایرنا، اورژانس اجتماعی با هدف در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه، ارتقاء توانمندی های افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی، شناسایی آسیب های اجتماعی نوپدید و بازپدید، مداخله موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات به اقشار در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در چهار حوزه خط ۱۲۳، خدمات سیار، مرکز مداخله در بحران و پایگاه خدمات اجتماعی به گروه های هدف خدمات ارائه می کند.

کد خبر 112677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد