در رسانه | ایجاد بیش از ۳ هزار شغل برای مددجویان قزوینی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از ایجاد بیش از ۳ هزار شغل برای مددجویان قزوینی طی سه سال گذشته در سطح استان خبر داد.

علی دهباشی‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، با اشاره به خدمات اشتغال بهزیستی استان اظهار کرد: انواع خدمات قابل ارائه در حوزه اشتغال بهزیستی برای گروه‌های هدف تحت پوشش این سازمان موارد مختلفی را شامل می‌شود که از جمله آن ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی خوداشتغالی یا کارفرمایی، تثبیت شغلی از طریق ارائه مشوق‌های بیمه‌ای و پرداخت یارانه ارتقاء کارایی افراد دارای معلولیت است.

وی در ادامه با اشاره به خدمات ارائه شده در طی دولت سیزدهم توسط بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: میزان تعهد اشتغال بهزیستی استان در طول سه سال گذشته فراهم سازی بستر فعالیت برای ۳ هزار و ۹۷ مددجوی تحت پوشش بود که محقق شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در خصوص اقدامات صورت گرفته بیان کرد: در حوزه ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی خوداشتغالی یا کارفرمایی میزان اعتبار تخصیص یافته تسهیلات خوداشتغالی بیش از ۵ میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول سه سال گذشته در حوزه اشتغال‌آفرینی بیش از یک میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال به یک هزار و ۷۱۴ نفر تسهیلات قرص‌الحسنه خوداشتغالی پرداخت شده است.

دهباشی‌پور اضافه کرد: میزان مبلغ ارائه شده بابت بیمه سهم خویش فرمایی و کارفرمایی معلولین، نیازمندان و یارانه ارتقای کارایی هم در طول سه سال گذشته در دولت سیزدهم بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان بوده که به یک هزار و ۳۸۳ مددجو پرداخت شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیام کرد: دفتر توسعه و نظارت بر مراکز غیردولتی بهزیستی طی چند سال گذشته پیشرو در امر واگذاری امور به مردم با هدف وحدت رویه، تسهیل در برون سپاری امور و کاهش تصدی‌های دولت بوده است.

ارائه بیش از ۸۰ درصد خدمات بهزیستی توسط مراکز غیردولتی 

این مسئول اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد خدمات بهزیستی در قالب مراکز غیردولتی تحت پوشش بهزیستی ارائه می‌شود و توسعه فعالیت‌ها هم به صورت کامل در بخش غیردولتی دیده می‌شود که این رویکرد همسو با سیاست‌های ابلاغ شده در خصوص اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است.

وی یادآور شد: دبیرخانه کمیسیون استانی مستقر در معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی، وظیفه صدور موافقت اصولی، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی و پروانه تاسیس بندهای ۱۳- ۱ ماده ۲۶ را برعهده دارد.

دهباشی‌پور خاطرنشان کرد: از جمله موارد ۱۳ گانه ماده ۲۶ شامل تاسیس مهدکودک، تاسیس مراکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست و خیابانی، تاسیس خانه سلامت دختران وزنان، تاسیس مجتمع‌ها و مراکز خدمات بهزیستی، تاسیس کلینیک و اورژانس‌های مددکاری اجتماعی، تاسیس مراکز خدمات مشاوره اجتماعی است.

وی در پایان عنوان کرد: طی سه سال گذشته در مجموع ۵۲۸ مجوز برای مراکز و موسسات غیردولتی صادر شده است که شامل ۴۳ موافقت اصولی، ۱۵۹ پروانه فعالیت، ۲۷۸ پروانه مسئول فنی و ۴۸ پروانه تاسیس مراکز غیردولتی است.

کد خبر 112374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد