تعهد واگذاری ۳۸۲ مسکن مددجویان در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: میزان اعتبار در نظر گرفته شده در سال جاری برای واگذاری ۳۸۲ مسکن مددجویی در سطح استان قزوین بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال است.

علی دهباشی‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد: خدمات ارائه شده توسط بهزیستی در بحث مسکن شامل کمک بلاعوض به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی جهت تامین خرید، احداث و اجاره واحد مسکونی همچنین تعمیر واحد مسکونی از محل منابع در اختیار سازمان بهزیستی کشور است.
وی در خصوص گروه‌های هدف واجد شرایط دریافت خدمات  مسکن بهزیستی عنوان کرد: استفاده از این اعتبارات مختص معلولین و مددجویان نیازمند دارای پرونده فعال و تائید شده در سامانه بهزیستی و تحت پوشش حمایت‌های مستمر یا غیرمستمر در حوزه امور توانبخشی و حمایت‌های مستمر در حوزه معاونت اجتماعی سازمان همچنین فرزندان مستقل شده از مراکز شبانه‌روزی و امدادبگیران در حوزه معاونت اجتماعی سازمان هستند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: استفاده از این اعتبارات برای قیم قانونی مختص افرادی است که  دارای معلولیت ذهنی هستند در غیر این صورت فقط مشمول فردِ مددجو خواهد شد.
وی با اشاره به میزان تعهد بهزیستی استان قزوین در زمینه واگذاری مسکن به جامعه هدف حائز شرایط در سال جاری گفت:  بهزیستی استان قزوین متعهد شده است که امسال ۳۸۲ مسکن به گروه‌های هدف واجد شرایط دریافت خدمات مسکن  بهزیستی واگذار کند.
دهباشی‌پور ادامه داد: میزان اعتبار در نظر گرفته شده در سال جاری برای واگذاری ۳۸۲ مسکن مددجویی در سطح استان قزوین بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال است.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه مسکن مددجویی طی سه سال اخیر گفت: سال ۱۴۰۰ میزان تعهد بهزیستی استان در بحث واگذاری مسکن، ۳۷۷ مسکن با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال بود که به صورت ۱۰۰ درصد تحقق یافت.
این مسئول با اشاره به واگذاری یک هزار و ۸۰ واحد مسکونی در طول سه سال گذشته به مددجویان حائز شرایط عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ هم ۳۸۷ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۱۸۳ میلیارد ریال به افراد حائز شرایط دریافت مسکن واگذار شد.
وی در پایان گفت: سال گذشته هم با تلاش‌های صورت گرفته علی‌رغم اینکه میزان تعهدات بهزیستی استان واگذاری ۲۵۲ واحد مسکونی بود خوشبختانه این تعداد با رشد ۱۲۰ درصدی به ۳۱۶ واحد افزایش یافت و برای این منظور ۲۵۴ میلیارد ریال تخصیص یافت.
کد خبر 111880

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد