شهرتهران| برگزاری جلسه با مسولین فنی و مددکاران اجتماعی مراکز شبانه روزی نگهداری از فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست

نشست معاون امور اجتماعی با مسئولین فنی و مددکاران اجتماعی مراکز شبانه روزی نگهداری از فرزندان بد سرپرست و بی سرپرست تحت نظارت بهزیستی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مریم شاکری ضمن عرض تسلیت به مناسبت دهه اول محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) از مراکز خیریه حضور موثر فرزندان مراکز شبانه روزی را در مراسم های عزاداری ها خواستار شد.

 معاون امور اجتماعی بهزیستی شهرتهران در این نشست اظهار داشت: امکان حضور فرزندان در مراسم عزاداری فراهم شود تا فرزندان با سیره این امام بزرگ آشنا شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: وقتی فرزندان ما در مجالس عزای اباعبدالله (ع) حضور پیدا می‌کنند، به سبب پیوستگی و پیوند درونی با بهترین اسوه و الگوهای زندگی انسانی و الهی، در همه ابعاد به مصونیت دست پیدا می‌کنند.

 معاون امور اجتماعی بهزیستی شهر تهران در این جلسه اذعان داشت: حضور کودکان در مراسم عزاداری امام حسین (ع) امری لازم و ضروری است که در رشد شخصیتی و تربیت دینی و مذهبی آنان اثرات مثبت دارد، اما برای این حضور، سخنران، مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) باید مسائل و مباحث واقعه کربلا را با دقت و به شکلی قابل فهم برای آنان بیان کند که ابهامات کودکان برطرف شود.

قابل یادوری است، در این نشست اطلاع رسانی موارد خاص مطابق با دستورالعمل تخصصی مراکز شبه خانواده به مهستا مصلایی کارشناس مسئول امور شبه خانواده توسط معاون امور اجتماعی بهزبستی شهر تهران مورد تاکید قرار گرفت.

 همچنین در این جلسه مقرر شد رصد و پایش فرزندان باز پیوند شده به خانواده زیستی و خویشاند در سالهای ۱۳۹۸ لغایت سال ۱۴۰۳ به صورت هفتگی صورت پذیرد و با عنایت به نقش تربیتی مربیان در بهبود و ارتقای سطح زندگی فرزندان سازمان در خصوص ضرورت جذب مربیان واجد شرایط و ارزیابی صلاحیت های فردی آنان قبل از جذب مورد بررسی کارشناسان بهزیستی قرار گیرد.

کد خبر 111564

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد