صلح و سازش در ۱۷.۵ درصد پرونده‌های طلاق استان قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: تعداد پرونده‌های مراجعین به سامانه تصمیم در طول فعالیت دولت سیزدهم ۵ هزار و ۲۹٠ پرونده بوده که از این آمار خوشبختانه ۱۷.۵ درصد پرونده افرادِ خواهان طلاق توافقی ارجاع شده به سامانه تصمیم منجر به صلح و سازش شده است.

علی دهباشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قزوین، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های پیشگیرانه بهزیستی استان مربوط به اقدامات انجام شده در دفتر مشاوره و امور روانشناختی است که در این راستا تعداد تماس گیرندگان با صدای مشاوره رایگان ۱۴۸٠ در بازه زمانی ۶ ماهه دوم سال ۱۴٠٠ تا اردیبهشت ماه امسال، ۹۲ هزار و ۴۴٠ نفر بوده است.

وی افزود: هم اکنون تعداد ۴۹ مرکز مشاوره غیردولتی و یک مرکز مشاوره دولتی در سطح استان قزوین فعالیت دارند که طی فعالیت دولت سیزدهم ۲ هزار و ۹۷۱ نفر به مراکز مشاوره دولتی و ۵۶ هزار و ۸٠۵ نفر هم به مراکز مشاوره غیردولتی مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: ارائه خدمات مشاوره به زوجین متقاضی طلاق و ارجاع پرونده‌های طلاق توافقی از دادگستری از دیگر فعالیت‌های دفتر مشاوره معاونت پیشگیری است که زوجین پس از مراجعه به سامانه و ارجاع به مراکز مشاوره غیردولتی یا دولتی مستقر در سامانه تصمیم از خدمات روانشناختی بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد پرونده‌های مراجعین به سامانه تصمیم در طول فعالیت دولت سیزدهم ۵ هزار و ۲۹٠ پرونده بوده که از این آمار خوشبختانه ۱۷.۵ درصد پرونده افرادِ خواهان طلاق توافقی ارجاع شده به سامانه تصمیم منجر به صلح و سازش شده است.

وی درخصوص فعالیت‌های دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی گفت: این دفتر با هدف ارتقای سرمایه اجتماعی و تقویت رویکردهای تصمیم‌گیری و حل مسئله گروهی در قبال مسائل اولویت‌بندی شده از طرف مردم، اقدام به طراحی و اجرای برنامه همیاران سلامت روان اجتماعی کرده که هم اکنون ۱۵ گروه در قالب این برنامه فعالیت دارند.

کد خبر 110978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد