شهرتهران| نشست معاون پیشگیری با مجریان برنامه پیشگیری از تنبلی چشم 

نشست معاون پیشگیری بهزیستی شهر تهران با موسسات مجری برنامه تنبلی چشم و با هدف اطلاع رسانی صحیح به خانواده های کودکان ۳ تا ۷ سال در دفتر معاونت پیشگیری بهزیستی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، منیره حاتمی معاون پیشگیری بهزیستی شهرتهران گفت: تنبلی چشم بیماری است که بسیار خاموش می‌تواند کودکان ۳ تا ۷ سال را درگیر کند و با توجه به اهمیت این موضوع نشستی با مجریان این طرح برگزار شد.

حاتمی خاطر نشان کرد: اختلالات بینایی در کودکان ۴ تا ۷ سال خود را نشان‌ داده و گاهی حتی تا سنین بالاتر نیز نشانه‌ای ندارد. این مشکل با علاقه روز افزون کودکان به استفاده از موبایل و کامپیوتر بسیار بیشتر شده‌ است. بنابراین والدین وظیفه دارند با آگاهی کامل از این بیماری برای درمان زودهنگام و جلوگیری از عوارض بعدی اقدام کنند و به رفتارهای جدیدی که کودک نشان‌ می‌دهد، دقت داشته‌ بیشتری داشته باشند.

در این جلسه عملکرد موسسات در سال گذشته مورد برسی قرار گرفت و دستوالعمل های لازم به موسسات اعلام شد و در پایان با اهدای لوح از موسسات برتر تقدیر شد.

گفتنی است، مقرر شد موسسات تلاش بیشتری در خصوص پوشش ۱۰۰ درصدی در کلیه مناطق شهر تهران داشته باشند تا  کودکان از معلولیت بینایی و مشکلات ناشی از آن رنج نبرند.

کد خبر 110899

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد