در دولت سیزدهم بیش از ۳۹ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی قزوین برخوردار شدند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در دولت سیزدهم توسط تیم سیار اورژانس اجتماعی به ۳۹۱۷۵ نفر خدمات روان شناسی و مشاوره ارائه شد.

علی دهباشی پور در گفتگو با خبرنگار برنا بخشی از دستاوردها و فعالیتها واقدامات دولت سیزدهم در دفترامور آسیب دیدگان اجتماعی و دفتر خانواده و بانوان بهزیستی را تشریح کرد.

دهباشی پور اظهارداشت: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در زمینه کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی صورت گرفته که پذیرش و نگهداری و ارائه خدمات تخصصی به صورت شبانه روزی به دختران و زنان آسیب دیده از آن جمله است.

وی بیان کرد: کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی ناشی از کار و زندگی کودکان در خیابان در مراکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده و مرکز نگهداری کودکان خیابانی، ارائه خدمات تخصصی روانشناختی و مددکاری، پزشکی، روانپزشکی و حقوقی به آسیب دیدگان اجتماعی، پذیرش و ارائه خدمات مختلف از جمله پرداخت کمک موردی، ارائه مشاوره و مددکاری به افراد مبتلا به نارضایتی جنسیتی از اقدامات انجام شده در این دولت است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: تسهیل دسترسی مردم به خدمات سازمان بهزیستی در حوزه آسیب های اجتماعی از طریق پایگاه های خدمات اجتماعی، شناسایی مناطق و کانون های آسیب زا از طریق استقرار تیم های اورژانس اجتماعی در مناطق آسیب خیز و فعالیت اجتماع محور ۴ پایگاه خدمات اجتماعی در ۳ شهر قزوین، تاکستان و الوند در این دولت محقق شده است.

دهباشی پور تصریح کرد: اجرای طرح توانمند سازی و اجتماع محور محلات کم برخوردار با عنوان «طرح ۲۰۲۰» بازدید ونظارت مستمر کارشناسان مراکز دولتی و غیردولتی به منظور ارزشیابی و رسیدگی به وضعیت خدمت گیرندگان وپرسنل مراکز و رفع مشکلات موجود، استقرار در نقاط آسیب خیز و روستاهای اطراف با هدف شناسایی نقاط دارای آسیب مناطق شهری و روستایی و انجام مصاحبه با افراد در معرض آسیب های اجتماعی وآگاه سازی این افراد و ارجاع مناسب ایشان به مراکز مربوطه توانسته به کاهش مشکلات کمک کند.

این مدیر در ادامه بیان کرد: استقرار در مراکز بهداشتی و درمانی اعم از بیمارستانها، درمانگاهها، مراکز بهداشتی شهری و روستایی با هدف شناسائی افراد آسیب دیده و در معرض آسیب و ارائه خدمات لازم به آنها، استقرار در اماکن زیارتی، تاریخی و فرهنگی در طول سال جهت افزایش سطح اگاهی افراد نسبت به خدمات اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و نحوه عملکرد آن با توزیع بروشور و پمفلت و ارائه خدمات لازم به این افراد، انجام مانور به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی با همکاری پلیس ۱۱۰ و اورژانس ۱۱۵ و سازمان آتش نشانی ۱۲۵ و همکاری با سازمان آموزش و پرورش در راستای اجرای طرح نماد(نظام مراقبت از دانش آموزان) در این دولت با جدیت انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برگزاری  دوره های اموزشی و دو نشست تخصصی در خصوص اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، تشکیل پرونده و ارائه خدمات روانشناسی، مددکاری ،حقوقی، پزشکی به ۵۸۳۱ نفر در مرکز مداخله در بحران،ارائه خدمات تخصصی توسط تیم سیار اورژانس اجتماعی به ۳۹۱۷۵ نفر و پاسخگویی به ۱۷۳۵۲ مورد تماس با خط ۱۲۳ و ارجاع به منابع درون و برون سازمانی از دیگر خدمات دفترامور آسیب دیدگان اجتماعی اداره بهزیستی قزوین است.

وی در خصوص فعالیتهای دفتر خانواده و بانوان این اداره نیز گفت: تشکیل پرونده و ارائه خدمت به ۴۴۰۶ نفر در پایگاه های خدمات اجتماعی در مناطق آسیب دیده و محروم، پرداخت کمک هزینه اجتماعی ومعیشتی به ۴۷۵۸ نفر از زنان سرپرست خانوار، کمک هزینه اجتماعی و معیشت به ۵۵۹ خانوار دارای فرزندان چند قلو، اجرای طرح بازتوانی وخروج از چرخه حمایتی از  طریق اشتغال فردی با تامین وام خود اشتغالی و سرمایه کار، کمک به ازدواج و اشتغال در گروههای همیار وکاریابی، آموزش رایگان فنی وحرفه ای به زنان سرپرست خانوار و فرزندان تحت تکفل، اجرای برنامه بیمه اجتماعی شهری و روستایی وعشایری به زنان سرپرست خانوار و ساکن روستا نیز توسط این دفتر در دولت سیزدهم صورت گرفته است.

دهباشی پور در ادامه گفت: آموزش جامعه هدف و افراد تحت تکفل شامل آموزش مهارت های زندگی، آموزش کمک های اولیه، جلسات بهداشت خانواده ، پرداخت کمک هزینه دانش آموزی و کمک هزینه دانشجویان تحت پوشش، کمک به تامین ودیعه مسکن به مددجویان تحت پوشش، تهیه لوازم ضروری به مددجویان تحت پوشش و کمک به تامین سرمایه کار و آماده سازی شغلی برای زنان سرپرست خانواراز دیگر فعالیتهای دفتر خانواده و بانوان بهزیستی استان قزوین است.

این مدیر یادآورشد: با اقدامات انجام شده گام مهمی در کاهش اسیب های اجتماعی خانواده های آسیب پذیر توسط بهزیستی برداشته شده است.

کد خبر 110605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد