جشنواره هنر درمانی برای افراد دارای معلولیت در استان هرمزگان برگزار می شود

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در نشست با خبرنگاران، با اشاره به ایجاد پایگاه‌های هنر درمانی در سطح استان اظهار کرد: با استفاده از توان مؤسسات همکار برگزاری جشنواره هنر درمانی در دستور کار قرار گرفت که از اواخر فرودین ماه آغاز شد و در پایان اردیبهشت‌ماه اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان با موضوع جشنواره هنر درمانی ستاره ویژه افراد دارای معلولیت در سطح استان هرمزگان با حضور معاون توانبخشی و  رئیس هیئت مدیره مؤسسه ستاره توانبخش خلیج فارس در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

سامیه جهانشاهی در این نشست با اشاره به ایجاد پایگاه‌های هنردرمانی در سطح استان اظهار کرد: با استفاده از توان مؤسسات همکار برگزاری جشنواره هنر درمانی در دستور کار قرار گرفت که از اواخر فرودین ماه آغاز شد و در روز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه  در فرهنگسرای سینما شهرک مروارید در شهر تازیان اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره با هدف ایجاد رقابت، شور، انگیزه و معرفی توانمندی‌های معلولان در سه بخش موسیقی، نمایش عروسکی و نقاشی برگزار شده است.

جهانشاهی بیان کرد: نگاه سازمان بهزیستی این است که تا جایی که امکان دارد دسترسی توانیابان به هنر را تسهیل کند و از این طریق برای شکوفایی استعدادهای این قشر تلاش کند چرا که هنر می‌تواند راهی برای کاهش مشکلات روحی و روانی افراد دارای معلولیت باشد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان تاکید کرد: حدود ۳۷۰ نفر آثار خود را برای حضور در جشنواره هنر درمانی ارسال کرده‌اند که از این بین ، آثار ۱۳۰ شرکت کننده در بخش‌های مختلف جهت داوری برگزیده شده‌اند.

وی ادامه داد: ۳۱ شرکت کننده در حوزه موسیقی و آواز خوانی، ۱۷ هنرجو در رشته نقاشی و ۱۵ هنرمند در بخش نمایش عروسکی برای شرکت در کارگاه‌های آموزشی رشته‌های خود انتخاب شدند تا با استفاده از اساتید مجرب زمینه فعالیت حرفه‌ای‌تر آن‌ها مهیا شود.

جهانشاهی تأکید کرد: طی سال گذشته اداره کل بهزیستی هرمزگان در قالب تفاهم‌نامه‌های مختلف ۱۵ میلیارد ریال برای هنر درمانی در استان هزینه کرده است.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان خاطرنشان‌کرد: جشنواره هنر درمانی طرح ابتکاری استان هرمزگان است و از سال آینده برای برگزاری ملی و منطقه‌ای تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به نقش هنر در افزایش روحیه افراد دارای معلولیت و استعدادهای هنری موجود در آنان گفت: یکی از مطالبات هنرمندان توانخواه استان تامین یک سالن اختصاصی برای فعالیت‌های هنری است و اگر زمین هم به این منظور اختصاص داده شود خیرینی وجود دارند که بتوانند ما را در احداث این مجموعه هنری ویژه کمک کنند و فرهنگسرای ویژه افراد دارای معلولیت احداث شود.

کد خبر 107713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد