مهدیشهر | عملکرد حوزه مشارکت های مردمی در سال ۱۴۰۲

گلوردیان: در سالی که گذشت برای ۳۴ نفر اشتغال ایجاد شده که در مجموع  ۳۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به عنوان تسهیلات اشتغال زایی به این مددجویان در حوزه‌های امور اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری پرداخت گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر در ارائه گزارش عملکرد یکساله حوزه مشارکت های مردمی شهرستان گفت: توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی از طریق ایجاد اشتغال پایدار، همواره از اولویت‌ها و از موارد مورد توجه سازمان بهزیستی است و افزود:  در سالی که گذشت برای ۳۴ نفر اشتغال ایجاد شده که در مجموع  ۳۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به عنوان تسهیلات اشتغال زایی به این مددجویان در حوزه‌های امور اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری پرداخت گردید.

ربابه گلوردیان با اشاره به اینکه مشارکت های مردمی و موسسات خیریه در انجام فعالیت های این سازمان از طریق تسهیلگری در امور بسیار مهم تلقی می شود خاطر نشان کرد: جلب و جذب کمکهای مادی و معنوی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور حل مسائل، مشکلات جامعه هدف سازمان به طرق گوناگون از جمله برگزاری پویش های متعدد در طول سال و به فراخور مناسبت هایی چون ضیافت در ماه رمضان، ‌جمع آوری فطریه و ... انجام میشود که در سال ۱۴۰۲ مبلغ  ۶ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال  در دو بخش نقدی، غیرنقدی جلب و جذب شد که امیدواریم شاهد افزایش مشارکت های مردمی در این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه در سال‌ گذشته ۷۷ نفر از مددجویان واجد شرایط از حق بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی بهره‌مند شدند، افزود: پرداخت تسهیلات تسهیل‌گری اشتغال به جامعه هدف سازمان بهزیستی برای مشاغل خانگی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و خود اشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان بر اساس ارائه مجوز شغلی است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر اذعان داشت: در این دفتر در سال گذشته پروانه فعالیت برای ۱ مرکز و پروانه مسئول فنی  نیز برای ۱ مرکز  صادر شده است.

گلوردیان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه همکاران شاغل در این حوزه در دو بخش دولتی و غیردولتی و همچنین خیرین همدل و همراه بهزیستی شهرستان از پرداخت ۲ مورد جهیزیه نوعروس و واگذاری واحدهای مسکونی به جامعه هدف بهزیستی خبر داد و گفت: تعداد ۷ واحد مسکونی تحویل، ۱۹ مورد ودیعه مسکن و ۴ مورد کمک هزینه تعمیر مسکن نیز پرداخت شد.

کد خبر 107397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد