پرداخت یازده میلیارد و یکصد میلیون تومان کمک هزینه ارتز پروتز

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، گفت: در سال گذشته مبلغ یازده میلیارد و یکصد میلیون تومان به عنوان کمک هزینه ارتز پروتز به یک هزار و ۲١۵ نفر از توانخواهان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی پرداخت گردیده است.

حمیدرضا علیزاده رضایی افزود: باتوجه به اهمیت استفاده از وسایل کمکی و اندام‌های مصنوعی افراد دارای معلولیت در پیشگیری از تشدید معلولیت و نقش این وسایل در بازگشت توانایی افراد برای انجام فعالیت‌های فردی و اجتماعی کمک هزینه ارتز پروتز به افرادی که کمیسیون پزشکی شده و تحت پوشش حوزه توانبخشی بهزیستی باشند، پرداخت می‌گردد. در سال گذشته کمک هزینه پروتز فک و دهان نیز به مجموع خدماتی که قبلا ارائه می‌شد، اضافه گردید و دامنه خدمات این حوزه گسترده‌تر شد. ارتزها مانند بریس، کفش طبی، اسپیلنت و... و اندام مصنوعی نیز شامل هرآنچه جایگزین عضو از دست رفته باشد، می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی با 10 کلینیک ارتوپدی فنی خصوصی و همینطور جمعیت هلال احمر خراسان‌رضوی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده و توانخواهان پس از دریافت معرفی‌نامه می‌توانند تا سقف تعیین شده مطابق دستورالعمل از کمک هزینه ارتز پروتز برخوردار شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در ادامه درخصوص کمک هزینه خدمات توانپزشکی، گفت: کمک هزینه دریافت خدمات توانپزشکی در حوزه گفتار درمانی، کار درمانی، فیزیوتراپی، بینایی و شنوایی سنجی تعلق می‌گیرد. علاوه بر اینکه توانخواهان می‌توانند از خدمات بیمه ستاره‌دار در هنگام دریافت اینگونه خدمات برخوردار شوند، مبلغی نیز به عنوان کمک هزینه توانپزشکی به آنان پرداخت می‌شود. در سال گذشته یک هزار و 567 نفر از کمک هزینه خدمات توانپزشکی به مبلغ 3 میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون تومان برخوردار شده‌اند.

کد خبر 106455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد