برگزاری جلسه هم‌اندیشی با مراکز کاهش آسیب

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، جلسه هم‌اندیشی و توجیهی با مدیران مراکز کاهش آسیب اعتیاد بهزیستی به منظور بررسی عملکرد و رفع چالش‌ها با حضور معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در این جلسه ضمن تاکید بر مسئولیت و وظیفه خطیر مراکز، گفت: اهتمام ورزیدن به پیشگیری و ارائه خدمات ارزنده و به موقع در راستای کاهش آسیب و در مرحله بعدی درمان اعتیاد در محلات آسیب‌خیز را همواره باید مدنظر قرار دهیم. تمامی صاحبین امتیاز مراکز بایستی بر دستورالعمل‌های سازمانی مرتبط با مرکز خود احاطه داشته و بر مبنای موارد ذکر شده فعالیت نمایند.

هادی قیصری افزود: اقدامات شناسایی و پیشگیری از ایدز و هپاتیت C به عنوانِ یکی از مهمترین برنامه‌هایِ راهبردیِ پیشگیری و کاهش آسیب اهمیت زیادی دارند و به همین منظور برگزاری دوره‌هایِ آموزشیِ مورد نیاز ویژه کارکنان مراکز  با موضوعاتی از قبیل پیشگیری از ایدز، روش‌های کاهش آسیب اعتیاد و... در سال جدید به‌صورت ویژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، تقویت تیم‌هایِ سیار برای کاهش آسیب ایدز و انجام تست‌های اچ آی وی در مکان‌های پرخطر مانند پاتوق‌های خاص و... یکی دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود که از طریق بحث و تبادل نظر با مسئولین فنی مراکز و متخصصین، برنامه‌ریزی و سیاستگزاری‌های لازم توسط معاونت توسعه پیشگیری به زودی انجام خواهد گرفت.

کد خبر 107015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد