جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران با حضور علی شیرازی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی استان و اعضای کمیته در اداره کل بهزیستی مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن اشاره به ضرورت حساسیت نسبت به پیشگیری از آسیب های اجتماعی، افزود: باید در پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی دغدغه مند باشیم تا با اقدامات هم سو بتوانیم عملکرد خوبی در این زمینه ارائه دهیم.
دکتر بریمانی ادامه داد: پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و تحقق عدم گسترش این امر؛ حساسیت، هم افزایی و همبستگی همه سازمان ها و نهادها با توجه به رسالتی که دارند را می طلبد. 
وی کار پیشگیری را فرآیندی دانست و عنوان کرد: پیشگیری اولیه از آسیب های اجتماعی نیازمند کار فرهنگی و آموزشی است که با توانمندسازی و افزایش مهارت های زندگی در بازه زمانی طولانی مدت اثرخود را در جوامع نشان می دهد.
مدیر کل بهزیستی مازندران درمان اعتیاد را امری دشوار برشمرد و تصریح کرد: اعتیاد یک بیماری مزمن و عود کننده است و فعالیت های آگاهسازانه پیشگیری از اعتیاد در محیط های آموزشی، اداری، کارگری، محیط های کاری محلات و غیره بسیار ارزشمند است.
دکتر بریمانی با اشاره به انجام کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در سراسر استان گفت: کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد با شعار(آیا دوست فرزندت را میشناسی؟) در اسفند 1401 و نوروز 1402   در مبادی ورودی و خروجی شهرها با برپایی کمپین های نوروزی نسبت به  آگاهسازی اهداف طرح برگزار و در دو هفته گذشته نیز با موضوع  "آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست؟" نیز در استان اجرا و آگاهسازی و حساس سازی  والدین و شهروندان نسبت به این مهم صورت گرفت.
این مسوول کنترل فرزندان توسط والدین در فضای مجازی را پراهمیت عنوان کرد و افزود: والدین نقش اساسی در تامین امنیت فرزندان در مقابل آسیب های اجتماعی در فضای مجازی دارند. براین اساس آنها باید سطح هوشیاری، آگاهی و دانش خود را در این زمینه بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به فرزندان از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.
مدیر کل بهزیستی استان در پایان از عملکرد حوزه علمیه در خصوص تربیت آموزشگر تقدیر کرد و گفت: متولیان می توانند تا آموزشگران سایر دستگاهها توانمند شوند از دانش این عزیزان بهره مند گردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد