به مناسبت روز ملی فرزند خواندگی و با حضور مسئولین بهزیستی هرمزگان از خانواده‌های فرزندپذیر ویژه با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ آیین تجلیل از خانواده های فرزندپذیر با حضور سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان ، حسن ترکمانی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان، سایر معاونین ، روسای ستادی و جمعی از خانواده های فرزند پذیر ویژه (خانواده‌هایی با سرپرستی فرزند با سن بالا و پیگیری درمان) در اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

در این مراسم که در راستای فرهنگ سازی در موضوعات فرزند خواندگی و سرپرستی کودکان فاقد سرپرست موثر و همزمان با روز ملی فرزند خواندگی و سالروز ابلاغ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست برگزار شد از خانواده‌های فرزندپذیر ویژه استان در یک سال گذشته با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این مراسم  با ابراز قدردانی از اقدام خانواده ها در خصوص فرزندخواندگی و تقاضای پذیرفتن فرزند نیازمند درمان ، راهبرد اصلی سازمان بهزیستی را تاکید بر مراقبت فرزندان در خانواده و همچنین واگذاری فرزندان تحت حمایت بهزیستی به خانواده های دارای صلاحیت دانست و گفت : تلاش بهزیستی بر این است که فرزندان با رعایت دستورالعمل های قانونی و الزامات مقامات قضایی به اقوام و بستگان درجه یک و یا خانواده های فرزند پذیر دارای صلاحیت واگذار شوند تا این فرزندان به جای نگهداری در مراکز در محیط  گرم خانواده، رشد و تکامل پیدا کنند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در ادامه اجرای طرح خانواده میزبان را نیز بخشی از برنامه های بهزیستی در راستای حمایت از فرزندان معرفی کرد و اظهار داشت : هدف از اجرای طرح خانواده میزبان مراقبت موقت و تامین شرایط بهتر برای رشد و تربیت کودک و نوجوان در خانواده و بهبود بازپیوند یا واگذاری سرپرستی وی به خانواده جایگزین است . در این طرح، خانواده‌های علاقمند، داوطلبانه برای این کار خداپسندانه اعلام آمادگی می‌کنند تا از کودکان فاقد سرپرست به صورت موقت در خانواده خود تا مدتی موقت میزبانی کنند. بعد از این مدت، کودک دوباره به خانواده زیستی خود بازمی‌گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد