قسمتی از رخدادها و اقدامات صورت‌گرفته توسط ادارات بهزیستی در شهرستان‌های تابعه استان کرمانشاه را در هفته‌ای که گذشت مرور می‌کنیم.

به گــزارش روابـط‌عمـومی اداره‌کـل بهـــزیستی استـان کرمانشـــاه؛

کرمانشاه - سید شاپور حسینی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه، از مراکز تحت نظارت این اداره، به‌صورت شبانه و سرزده بازدید کرد.

کرمانشاه - جلسه هم‌اندیشی دبیرخانه شورای سالمندان در محل اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه، باحضور نمایندگان ادارات بهداشت، کار_تعاون و رفاه اجتماعی، کانون‌های بازنشستگان کشوری و لشگری و سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شد.

جوانرود - انجام مصاحبه، مشاوره و اقدامات تخصصی توسط مددکاران و روان‌شناسان مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان جوانرود برای یک مورد اقدام به خودکشی

قصرشیرین - به‌مناسبت هفته‌ی سلامت روان زنان، کارگاهی آموزشی با همین عنوان، برای بانوان سرپرست خانوار تحت حمایت دفتر امور بانوان و خانواده، توسط مرکز مثبت زندگی کد ۴۵۲، با همکاری شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

ثلاث‌باباجانی - دوره‌ی غربالگری برای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش مرکز مثبت زندگی کد ۳۱۳۹ اداره بهزیستی ثلاث باباجانی، با همکاری اداره بهداشت و درمان برگزار شد.

روانسر - باحضور فرماندار، مسئولان بانک‌های عامل و رئیس اداره بهزیستی، مسائل و مشکلات دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی بررسی شد و هماهنگی‌های لازم جهت تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان، با بانک‌های عامل، در جلسه اشتغال این شهرستان انجام گرفت.

سنقروکلیایی - به‌مناسبت هفته سلامت بانوان، دوره‌ای آموزشی با همین عنوان و همچنین برنامه ویزیت رایگان برای زنان تحت حمایت دفتر امور خانواده و بانوان، با همکاری مرکز بهداشت و به‌همت مرکز مثبت زندگی کد ۴۹۲۸ در محل اداره بهزیستی این شهرستان برگزار شد.

کرمانشاه - طی بازدیدِ کارشناسان دفتر آسیب‌های اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه از مرکز اورژانس اجتماعی، فعالیت روزانه و مستمر بخش‌های مختلف شامل: خط تلفن ۱۲۳، مرکز مداخله، خدمات سیار، خانه تلاش و خانه سلامت رصد شد و همچنین با همکاران مرکز اورژانس اجتماعی در خصوص مواردی از جمله: راه‌اندازی خانه تلاش، ثبت سامانه UI پرونده‌های مالی، ثبت سامانه آماری ۱۲۳، وضعیت خدمت‌گیرندگان خوابگاهی، موارد ارجاعی از خط تلفن ۱۲۳ به تیم خدمات سیار، بحث و تبادل‌نظر و راهکارهای لازم نیز ارائه شد.

هرسین - میز ارتباطات مردمی در محل سالن فرمانداری و باحضور فرماندار، معاون عمرانی، بخشدار، رؤسای ادارات شهرستان و همچنین رئیس و کارشناسان بهزیستی برگزار شد.

کنگاور - دومین نشست مشورتی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی شهرستان کنگاور، در مدرسه استثنایی، باحضور رئیس و معاون مدرسه، کارشناس مناسب‌سازی اداره بهزیستی، مدیر و مددکار مرکز مثبت زندگی ۵۷۴۳ و والدین دانش‌آموزان برگزار شد.

سنقروکلیایی - رئیس اداره بهزیستی به‌همراه تیم بازرسی بهزیستی شهرستان سنقروکلیایی، متشکل از؛ مسئول امور توانبخشی، رابطان حراست و بازرسی، در بازدید از مرکز روزانه آموزشی توانبخشی چند معلولیتی "رویش"، وضعیت پرونده‌های یارانه‌بگیر، شرایط ایمنی، حفاظتی و بهداشتی مرکز را بررسی کرده و نکات لازم یادآوری شد.

کرمانشاه - رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه از مراکز «مهر نیکان»، «کوثر» و «سالمندان طلوع» بازدید کرده و ضمن گفت‌وگو با مددجویان و کارکنان مراکز، توصیه‌های لازم و نکات ضروری در جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر عنوان شد.

هرسین - بازدید رئیس اداره بهزیستی شهرستان هرسین و رابط حراست، از عملکرد مددکاران و پیگیری وضعیت پرونده‌ها و همچنین ارائه راهنمایی‌های لازم به مسئولان فنی مرکز مثبت زندگی کد ۱۰۱۴۸

اسلام‌آبادغرب - بررسی یک مورد کودک‌آزاری توسط تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی باحضور به‌موقع در محل، مراجعه و مداخله در کلانتری، دادسرا و منزل، انجام مصاحبه و بررسی علل کودک‌آزاری، تهیه گزارش و ارجاع به مقام قضایی، اخذ دستور قضایی مبنی بر ارجاع پدر خانواده به کمپ ترک اعتیاد، تحویل کودک به مادر، راهنمایی و مشاوره کوتاه‌مدت در خصوص پرهیز از هرگونه کودک‌آزاری و در مراحل بعدی؛ پیگیری در راستای بهبود وضعیت نگهداری از کودک

ثلاث‌باباجانی - موردی ارجاعی از خط ۱۲۳، که با مصرف دارو اقدام به خودکشی کرده، پس‌از طی مراحل درمانی با رضایت والدین از بیمارستان ترخیص شده و اقداماتی از جمله؛ انجام مصاحبه اولیه توسط مددکار و روان‌شناس با خدمت‌گیرنده و اعضای خانواده، ارجاع به مرکز مداخله در بحران و سایر خدمات تخصصی توسط تیم خدمات سیار انجام گرفت.

ثلاث‌باباجانی - پیگیری موردی فاقد سرپناه توسط تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی شهرستان ثلاث‌باباجانی ارجاعی از کلانتری که اهل زنجان با مشکل اعصاب و روان بوده و از لحاظ مسائل بهداشتی و پوشش در وضعیت بسیار نامناسب بوده که طی مصاحبه با وی مشخص شد مشکل روان شدید و نیاز به بستری در بیمارستان فارابی دارد.

هرسین - تمدید تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان هرسین و دادگستری و همچنین معرفی گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی با تآکید بر ضرورت تعامل و همکاری سایر ارگان‌ها با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح این شهرستان

روانسر - رئیس اداره بهزیستی شهرستان روانسر، از سهند بیابانی که موفق به کسب عنوان بازیگر برتر سومین جشن مهر سیمای کرمانشاه شده است با اهدای لوح یادبود، تقدیر کرد.

گفتنی است که سهند بیابانی به‌همراه رامان بابایی، دو بازیگر نوجوانِ فیلمی با محوریت اربعین به نویسنده و کارگردانی حامد حیدری‌ذاکر هستند.

کرمانشاه - پیگیری و ساماندهی موردی بی‌جا و مکان و دارای اختلافات حاد خانوادگی _ طی بررسی وضعیت خدمت‌گیرنده توسط کارشناس‌مسئول مداخله و تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی، با انجام مصاحبه مددکاری و ارزیابی روان‌شناسی، ضمن تشخیصِ ابتلا به اختلال روان، با فوریت‌های پزشکی ارتباط گرفته و خدمت‌گیرنده به بیمارستان فارابی کرمانشاه منتقل و در آن مرکز درمانی بستری شد.

جوانرود - دیدار رئیس اداره بهزیستی با دادستان جدید شهرستان جوانرود در راستای همکاری‌های دوجانبه و پیگیری صدور احکام جایگزین مجازات حس

کرمانشاه - نشست معاون امور توسعه و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه با رئیس و کارشناسان اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه، در محل سالن اجتماعات اداره بهزیستی این شهرستان

اسلام‌آبادغرب - بررسی یک مورد کودک آزاری با حضور به‌موقع در موقعیت، انجام اقدامات تخصصی و هماهنگی با دادستانی و کلانتری

کرمانشاه - بازدید مسئول دفتر بازرسی بهزیستی استان کرمانشاه از واحدهای تیم‌های سیار، مداخله، خط بحران ۱۲۳، خانه‌های تلاش، امن و سلامتِ اورژانس اجتماعی

ثلاث‌باباجانی - برگزاری کارگاه آموزشی سلامت روان در محیط کار، برای کارکنان خانم شاغل در اداره بهزیستی این شهرستان و همچنین مددکاران مراکز غیردولتی، با همکاری کارشناسان اداره بهداشت و درمان

کرمانشاه - بازدید دوره‌ای و بازدید بعد از تاریخ مهلت تذکر، از سه مرکز اقامتی میان‌مدت ترک اعتیاد مردان، توسط کارشناس‌ناظر واحد پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه

کرمانشاه - دومین نشست کمیته مناسب‌سازی اماکن دولتی و معابر عمومی شهرستان کرمانشاه، در محل فرمانداری با حضور فرماندار و رئیس اداره و کارشناس مناسب‌سازی بهزیستی شهرستان کرمانشاه برگزار شد.

دالاهو - در بازدیدِ رئیس اداره و کارشناسان حوزه امور اجتماعی و توانبخشی از مرکز مثبت زندگی شهر کرند، نکات لازم در خصوص نحوه گزارش‌نویسی برای مددکاران تشریح و تعدادی از پرونده‌ها در سامانه lifeplus ارزیابی و رصد شد.

دالاهو - تشریح شرایط و نصب پوستر "خانواده میزبان" و "مراحل فرزندپذیری"، در محل اداره فرمانداری و سایر ادارات شهرستان، توسط مسئول امور اجتماعی اداره بهزیستی این شهرستان

اسلام‌آبادغرب - بررسی یک مورد اقدام به خودکشی توسط تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی، با انجام اقدامات تخصصی و همچنین ارائه خدمات روان‌شناختی برای خانواده و رایزنی‌های لازم جهت رایگان نمودن هزینه‌های درمانی

کرمانشاه - گشت‌زنی شبانه در سطح شهر و چهارراه‌های اصلی با همکاری رئیس اداره بهزیستی شهرستان، کارشناس امور اجتماعی شهرستان، تیم سیار اورژانس اجتماعی، اکیپ گشت شهرداری، با هدف حمایت از کودکان کار و زنان در معرض آسیب در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی

کرمانشاه - باتوجه به توصیه‌های مکرر درخصوص خدمات‌دهی مطلوب به سالمندان در تمامی زمینه‌ها، طی تفاهم‌نامه مشترک بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی، مرکز سالمندان "سرای امید" با هماهنگی بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی و با توجه به تکمیل بودنِ تجهیزات فیزیوتراپی در این مرکز، یک دوره برنامه فیزیوتراپی رایگان برای سالمندان اجرا شد.


بـرای پیوستـن به کانـال اداره‌کل بهـــزیستی استـان کرمانشــاه در پیام‌رسان ایتــا، اینجــــا را لمس کنیـد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد