صبحِ امروز بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به‌همراه معاون امور توانبخشی و کارشناس‌مسئول توان‌پزشکی این اداره‌کل، از مراکز روزانه توانبخشی_آموزشی "رازی"، توانبخشی_حرفه‌آموزی "ایلیا" و مرکز جامع "ارمغان" بازدید کرد.

به گــزارش روابـط‌عمـومی اداره‌کـل بهـــزیستی استـان کرمانشـــاه؛

مراکز مذکور در محل "مرکز تأمین و توسعه خدمات بهزیستی شهید فیاض‌بخش" مستقر و در حال ارائه خدمت به جامعه هدف بهزیستی هستند.

همچنین، مدیرکل بهزیستی استان در حاشیه ارزیابی مراکز تحت نظارت، با حضور در کمیسیون پزشکی برگزار شده در مرکز تأمین و توسعه خدمات بهزیستی شهید فیاض‌بخش، از روند اجرای این برنامه‌ی تخصصی بازدید و نظرات ارائه‌شده توسط کارشناسان، پزشکان و متخصصان حاضر در این نشست را از نزدیک رصد کرد.

گفتنی است که مرکز روزانه توانبخشی_آموزشی "رازی"، به ۳۴ نفر از افراد دارای معلولیت ذهنی، خدمات آموزشی و توانبخشی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، روان‌شناسی، فعالیت‌های هنری و ورزشی را به‌صورت یارانه‌ای ارائه می‌دهد.

همچنین مرکز توانبخشی حرفه‌آموزی "ایلیا" نیز به ۳۳ نفر از افراد دارای معلولیت ذهنی مرد، خدمات آموزشی، کاردرمانی، روان‌شناسی و حرفه‌هایی از قبیل؛ قالیبافی، چرم‌دوزی و همچنین فعالیت‌های هنری و ورزشی را به‌صورت یارانه‌ای ارائه می‌کند.

مرکز روزانه جامع "ارمغان" نیز، در کارگاه تولیدی_حمایتیِ خود، به ۴۶ نفر از بانوان دارای معلولیت، حرفه‌هایی از قبیل؛ چرم‌دوزی، خیاطی، میناکاری، قلم‌زنی، نقاشی روی پارچه را آموزش داده و دیگر خدمات توانبخشی از جمله؛ کاردرمانی، روان‌شناسی و آموزشی را نیز ارائه می‌دهد.

در این مرکز، افراد پس‌از کسب مهارت و اخذ گواهی فنی‌وحرفه‌ای می‌توانند اقدام به دریافت تسهیلات اشتغال و ایجاد کسب و کار نمایند.

همچنین، در مرکز توانبخشی_آموزشی ذهنی "ارمغان" به ۳۳ نفر از مددجویان خدمات آموزشی، توانبخشی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، روان‌شناسی و فعالیت‌های ورزشی و هنری به‌صورت یارانه‌ای ارائه می‌نماید.

طی بازدید صورت‌گرفته، نحوه خدمت‌رسانی به مددجویان، امور جاری، فضای فیزیکی و دفاتر نیروهای تخصصی مراکز مورد بررسی قرار گرفت و راهنمایی‌های لازم در جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات‌رسانی به جامعه هدف ارائه شد.


بـرای پیوستـن به کانـال اداره‌کل بهـــزیستی استـان کرمانشــاه در پیام‌رسان ایتــا، اینجــــا را لمس کنیـد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد