بیست و ششمین روز از مردادمـاه، یادآور بازگشت سرافرازانهٔ آزادگان به میهن در سال ۱۳۶۹ و فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان است.

به گــزارش روابـط‌عمـومی اداره‌کـل بهـــزیستی استـان کرمانشـــاه؛

سال ۱۳۶۹ سال پر تلاطمی برای مردم ایران بود. در گرماگرم تابستان، روز ۲۶ مرداد، جمهوری اسلامی ایران با سربلندی توانست رزمندگانی را که مجاهدانه از دین و شرف و خاک کشور دفاع کرده و در دست دشمن اسیر شده بودند را به وطن بازگرداند.

روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامی ایران شاهد حضور اولین گروه از آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن خود گذاشتند. ستاد رسیدگی به امور آزادگان که در ۲۲ مرداد ۶۹ تشکیل شده بود، با هماهنگی دستگاه‌های دیگر، تبادل حدود پنجاه هزار آزاده را با همین تعداد اسیر عراقی برعهده گرفت. با این تفاوت که اسرای آن‌ها نظامی و اکثر اسرای ما بسیجی و غیرنظامی بودند.

اسرای سرافراز ایرانی از چند نقطه مرزی با تشریفات وارد کشور شدند و نخستین واکنش آن‌ها، بوسه بر خاک ایران و ریختن اشک شوق بود. زیارت مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) و هم‏چنین بیعت با جانشین خلف وی، حضرت آیت ‏الله خامنه‌‏ای، از نخستین برنامه‌‏ها و اقدامات مشترک آزادگان بود.

مسأله اسارت طولانی فرزندان این خاک، به‏ نوبهٔ خود امتحان دیگری بود که ملت ما با موفقیت آن‏را پشت سر گذاشت و اسرای ما همانند تمامی آحاد ملت ایران، از خود آزادمردی نشان دادند و سرانجام با موفقیت و سرافرازی به وطن بازگشتند.


بـرای پیوستـن به کانـال اداره‌کل بهـــزیستی استـان کرمانشــاه در پیام‌رسان ایتــا، اینجــــا را لمس کنیـد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد