به مناسبت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی ، همایش تجلیل از سازمان‌های مرد نهاد جوانان با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ به مناسبت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی ، همایش تجلیل از سازمان‌های مرد نهاد جوانان با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان ، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان ، جمعی از مدیران استان و نمایندگان تشکل های مردم نهاد در محل سالن اجتماعات هتل هما برگزار شد.

در این مراسم از تشکل‌های مردمی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، ورزش، جوانان، گردشگری، امداد و بهزیستی با اهداء تندیس و لوح قدردانی شد. 

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این همایش تلاش برای رفع مشکلات مردم را جزو الطاف الهی دانست و افزود: تشکل‌ها از جنس دغدغه و درد مردم هستند و باهدف درمان و حل مشکلات جامعه ایجاد می‌شوند.

وی گفت : شکل‌گیری تشکل‌های مردم نهاد یکی از نشانه‌های رشد و بلوغ جامعه در عرصه‌های مختلف و نشانه‌ی پختگی و پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی است.

مهدی دوستی انظباط‌ بخشی را نتیجه وجود تشکل‌های مردم نهاد برشمرد و بیان کرد: این انضباط بخشی علاوه بر کمک در حل مشکلات جامعه، مدیران را از مدیریت‌های اورژانسی و چریکی دور می‌کند.

استاندار هرمزگان تجربه همکاری با تشکل‌ها در حل مسائل استان را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: سمن‌ها و تشکل‌ها در خدمت‌رسانی و یاری‌رسانی به مردم بویژه در مواقع بحران‌های استان نقش بسزایی داشته‌اند و نیروهای مردم نهاد نخستین گروه‌هایی پای کار بوده‌اند.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، آتش به اختیار بودن تشکل‌های مردم نهاد برای حل مشکلات جامعه را ارزشمند دانست و گفت: نیاز داریم علاوه بر تشکل‌هایی که در میدان عمل برای حل مشکلات تلاش می‌کنند تشکل‌هایی داشته باشیم که در راستای ایده‌پردازی و بازآرایی تفکرات تلاش کنند تا از فقر ایده‌ها در جامعه گذر کنیم.

دوستی با اشاره به عملکرد خوب سمن‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی، خطاب به فعالان این عرصه بیان کرد: اگر شما بتوانید یک انسان را از هر نوع آسیبی که او را تهدید می‌کند نجات دهید یا اینکه افرادی را به مسیر مناسب زندگی هدایت کنید موفق قلمداد می‌شوید و تنها بستری که می‌تواند فرزندان جامعه را ساماندهی کند و در توسعه کشور نقش داشته باشد تشکل‌های مردم نهاد هستند.

گقتنی است بازدید مسئولین از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای سازمان های مردم نهاد هرمزگان بخشی دیگر از این مراسم بود .

در این نمایشگاه که در محل بازارچه سنتی هتل هما بندرعباس دایر می باشد ، توانمندی ها و دستاوردهای سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، بهزیستی، میراث فرهنگی و زیست محیطی ارائه شده است.

سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه بهزیستی نیز گوشه ای از خلاقیت و هنر هنرمندان و صنعتگران توانمند تحت پوشش بهزیستی استان را در نمایشگاه مذکور در معرض دید عموم قرار داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد