با حضور نوری استاندار مازندران، دادبود سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، سلیلی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، بریمانی مدیرکل بهزیستی، اسماعیلی مشاور استاندار در امور معلولین، خامه ور معاون امور توانبخشی بهزیستی مازندران و جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی جلسه شورای ساماندهی سالمندان در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ مدیرکل بهزیستی استان سالمندی را یک فرآیند طبیعی زیستی دانست و گفت: بر اساس پیش بینی سازمان بهداشت جهانی، سالمندان جهان در بازه زمانی سال های2015 تا2050  از ۱۲ درصد به ۵۰ درصد خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه ۸ میلیون و ۸۶۳ هزار نفر از جمعیت کشور سالمند هستند، افزود: از این تعداد ۴ میلیون و ۲۶۸ هزار نفر مرد و ۴ میلیون و ۵۹۵ هزار نفر زن هستند.
مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: استان مازندران با ۱۳ و ۲۶ درصد جمعیت بعد از استان گیلان در رتبه دوم جمعیت سالمند کشور قرار دارد و مساله سالمندی با سرعت قابل توجهی در حال افزایش بوده و لازم است چاره اندیشی در رابطه با ارائه خدمات مناسب به سالمندان صورت گیرد. 
بریمانی از ارائه خدمات بهزیستی استان به ۵۹ هزار سالمند خبرداد و گفت: از جمله خدمات بهزیستی مازندران به سالمندان؛ مناسب سازی منزل، پرداخت مستمری به افراد واجد شرایط، ارائه تجهیزات و وسایل کمک توانبخشی، خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR)، خدمات توانبخشی سرپایی از طریق کلینیک ها و غیره می باشد.
وی با بیان اینکه تعداد ۳ خانه حمایتی در استان به سالمندان خدمات ارائه می دهند، گفت: این خانه ها با ایجاد الگوهای جدید و با هدف کوچک سازی مراکز تجمعی تاسیس و راه اندازی شده اند و حداکثر ۱۰ نفر در این خانه ها نگهداری می شوند.
مدیرکل بهزیستی استان هدف از تشکیل شورای ساماندهی سالمندان را ارتقا سلامت و رفاه این عزیزان برشمرد و گفت: هدف کلی این شورا بهبود روش زندگی و ارتقای کیفیت آن و ایجاد رضایت از زندگی در سالمندان از طریق ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی می باشد.
این مسوول با تاکید بر حفظ موقعیت و جایگاه سالمند در خانواده اظهارداشت: حفظ احترام، شان و حرمت سالمند و فراهم ساختن امکان تداوم حضور سالمند در جامعه از جمله سیاست های شورای ساماندهی سالمندان است.
بریمانی در پایان به بخشی از مشکلات موجود در این حوزه اشاره و خاطر نشان کرد: از سیاست های اصلی سازمان بهزیستی خانواده محوری است اما در مواقعی به ناچار و بنابر مشکلات این عزیزان و یا اینکه مجهول الهویه باشند باید در مراکز مراقبتی  پذیرش و از خدمات بهزیستی بهره مند گردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد