▣⃢ بازدید مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از اداره بهزیستی شهرستان گیلان‌غرب، تقدیر وی از بانک‌های عامل این شهرستان به دلیل حمایت از مددجویان در دریافت تسهیلات، افتتاح طرح‌های اشتغال و مسکن، برگزاری میز ارتباطات مردمی و نمایشگاه عرضه محصولات مددجویان و دیدار مدیرکل با افراد تحت حمایت بهزیستی این شهرستان، قسمتی از اقدامات صورت‌گرفته در سفر بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در هفته بهزیستی به شهرستان گیلان‌غرب بود که مشروح آن را ادامه آمده است.

به گــزارش روابـط‌عمـومی اداره‌کـل بهـــزیستی استـان کرمانشـــاه؛

▣⃢   با حضور مدیرکل و مسئولین بهزیستی استان کرمانشاه و شهرستان گیلان‌غرب و همچنین تنی چند از مسئولین ارشد این شهرستان، همزمان با ایام گرامی‌داشت هفته بهزیستی، چندین طرح مسکن، مراکز، کارآفرینی و اشتغال، همزمان با سراسر کشور در شهرستان گیلان‌غرب افتتاح شد.

از عمده‌ترین برنامه‌های صورت‌گرفته می‌توان به آئین افتتاح ۸۰۸۰ پروژه اشتغال‌زایی و مسکن در سراسر کشور و رونمایی از فاز اول سامانه خدمات اشتغال سازمان بهزیستی، با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور به صورت ویدئو کنفرانس اشاره کرد.

بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این آیین افتتاح دو طرح‌ اشتغالزایی به نمایندگی از سایر اشتغال‌های ایجاد شده در بهزیستی شهرستان گیلان‌غرب گفت: تلاش سازمان بهزیستی حمایت از جامعه هدف و شکوفا کردن استعدادهای ویژه این افراد است که طرح‌های افتتاح‌شده، از نمونه‌های زیبای نمایش توانمندی‌های جامعه هدف سازمان  بهزیستی است که با وجود مشکلات توانسته‌اند راهی نو برای یک زندگی با نشاط را فراهم کنند.

مظفری‌راد معاون اشتغال و کاریابی بهزیستی استان نیز اعلام کرد: برنامه‌ی ما استفاده از تمام توان و ظرفیت‌های قانونی سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای کمک به تسهیل و پشتیبانی از اشتغال مددجویان بهزیستی استان خواهد بود.

در قالب میز ارتباطات مردمی و باهدف ارتباط نزدیک مسئولان با جامعه هدف، شهبازی مدیرکل بهزیستی استان به میان مددجویان اداره بهزیستی شهرستان گیلان‌غرب رفت و از نزدیک مسائل و درخواست‌های آن‌ها را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد.

در این برنامه ارتباط مردمی که با همراهی مظفری‌راد معاون مشارکت، اشتغال و مسکن بهزیستی استان و همچنین شیرزادی رئیس اداره بهزیستی شهرستان گیلان‌غرب انجام شد، شهبازی با بیش از ۳۰ نفر از مددجویان تحت پوشش دیدار و گفت‌وگو کرد و دستورات لازم جهت رسیدگی به درخواست‌ها صادر شد.


شایان ذکر است که همزمان با حضور مسئولین بهزیستی استان کرمانشاه در شهرستان گیلان‌غرب و افتتاح همزمان ۸۰۸۰ پروژه اشتغال‌زایی و مسکن در سراسر کشور، قادری _ رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست مجازی (ویدئو کنفرانس) از رشد ۲۴۰ درصدی بودجه این سازمان در مدت سه سالی که از عمر دولت سیزدهم گذشته خبر داد و گفت: بودجه این سازمان از  ۲۳ همت در سال ۱۴۰۰ به  بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان  در سال جاری ارتقاء یافت، درصورتی که بودجه عمومی کشور در این سه سال ۱۰۰ درصد رشد یافته است و این میزان رشد به دلیل توجه ویژه رئیس جمهور شهید به این سازمان بوده است.


علی‌محمد قادری در ادامه، به نکات ذیل اشاره کرد:

- در زمینه اجرای این قانون تسهیلگری و مطالبه‌گری شده است  و ما به ازای  کمی و کیفی آن شنیده شده و برای اجرا به دستگاه‌ها ارائه شده است.  

- در بحث اشتغال افراد دارای معلولیت، برای اولین باردر  ۱۷ اردیبهشت اتفاق افتاد و ان هم برگزاری نخستین آزمون استخدامی برای اجرای قانون سه درصد استخدام در دستگاه‌های اجرایی بود.    

- عضویت سازمان بهزیستی کشور در شوراهای ملی و عالی کشور با حضور رئیس جمهور از دیگر اقدامات است.

- امروز  با اقدام‌هایی که در این سه سال صورت‌گرفته است هیچ پشت نوبتی در حوزه توانبخشی نداریم، هرچند باید این دسته از اقدام‌ها تداوم داشته باشد و سازمان به تراز اهداف جمهوری اسلامی  برسد.

- بیش از ۲ هزار و اندی ویلچر برقی  را سپاه در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای افراد توانخواه این سازمان تهیه و از بندرعباس خریداری کرده است که در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.

- در حوزه مسکن در ۱۸ سال  یعنی از ۱۳۸۵ تا ابتدای دولت سیزدهم ۱۴۲ هزار و ۴۸۰ مسکن تحویل جامعه هدف سازمان بهزیستی شده بود اما امروز نزدیک به ۵۰ هزار واحد مسکن تحویل شده و بیش از ۴۵ هزار واحد مسکن دیگر در مسیر ساخت و تحویل قرار دارد.  


صحت ۹۸ درصدی اشتغال در سازمان بهزیستی

- در این سامانه درباره ایجاد اشتغال صحت‌سنجی می‌شود  تا به‌صورت شایسته بحث اشتغال برای جامع هدف پیگیری شود.  

- دریافت رتبه اول و جایزه شهید رجایی به علت اشتغالزایی برای افراد دارای معلولیت از دست رئیس جمهور شهید.

- اکنون عدد صحت سنجی  شغل بیش از ۹۸ درصد است و  این دو درصد هم  حوزه اشتغال باید عملیاتی شود.  

- در حوزه اشتغال ابتدای دولت ۳ هزار میلیارد تومان  تسهیلات تکمیلی برای اشتغال در این سازمان در مجلس شورای اسلامی مصوب کردند ولی در سال جاری این عدد به  ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.  

- اکنون به همه خانواده‌هایی که از افراد معلول پرستاری می‌کنند داده می‌شود بطوریکه اکنون  ۲۰۰ تا ۹۰۰ درصد افزایش تعداد حق پرستاری  مواجه هستیم. 


 دریافت تندیس والی از دست «محمد مخبر»

سازمان بهزیستی این تندیس را در سه بخش مددکار و پزشک و خیر را از این جشنواره دریافت کرد.



بـرای پیوستـن به کانـال اداره‌کل بهـــزیستی استـان کرمانشــاه در پیام‌رسان ایتــا، اینجــــا را لمس کنیـد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد