ساری| ارتقا سطح علمی اورژانس اجتماعی منوط به دغدغه مندی اجتماعی و رویکرد پژوهشی کارشناسان است

نشست هم اندیشی اورژانس اجتماعی شهرستان ساری با حضور وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران، سید مرتضی موسوی مدیر بهزیستی شهرستان ساری، کارشناسان  دفتر فوریت های اجتماعی اداره کل بهزیستی و کارشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان ساری در سالن جلسات بهزیستی مرکز استان برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ساری؛ در این نشست وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با تاکید بر اهمیت تخصص محور بودن این نشست گفت: آنچه می تواند موجبات پویایی و خدمات رسانی مطلوب اورژانس اجتماعی را سبب شود رویکرد دغدغه مندی اجتماعی کارشناسان این حوزه با سنجش شاخص های آسیب های اجتماعی در جامعه است. 
وی افزود: بی شک وظیفه  و مسئولیت کارشناسان اورژانس اجتماعی در مقایسه با سایر اقشار جامعه سنگین تر است زیرا با عمیق ترین لایه های آسیب های اجتماعی سرو کار داشته و شناخت شان از متغیرهای منجر به افزایش آسیب ها و جرائم روایی و اعتبار بیشتری دارد. 
معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران با اشاره به برند بودن اورژانس اجتماعی تاکید کرد: در سال‌های اخیر تاثیر اورژانس اجتماعی در جامعه در راستای شناسایی آحاد جامعه از خدمات بهزیستی با توجه به فعالیت شبانه روزی خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی به مراتب بیشتر شده و این مهم نشان‌دهنده تاثیر بسزای اورژانس اجتماعی در ارتقا سطح آگاهی و شناخت اجتماعی مردم است. 
 سید مرتضی موسوی مدیر بهزیستی شهرستان ساری  این نشست را گامی مهم در جهت ارتقا سطح تعاملات 
بهزیستی شهرستان ساری و معاونت امور اجتماعی استان برشمرد و افزود : رویکرد بهزیستی شهرستان ساری همواره  تعاملی بوده و قطعا اینگونه  نشست ها می تواند اثرات مثبتی در جهت خدمات دهی به جامعه هدف داشته باشد. 
وی کارشناسان اورژانس اجتماعی را رکن اساسی این حوزه دانست و تصریح کرد: مطالعه ی مستمر، تجربه‌اندوزی، دانش گرایی و مهارت آموزی در کنار هم می تواند موجب ارتقا توانایی کارشناسان این حوزه در مداخلات فوریتی بالاخص در آزارگری ها و خودکشی همچنین اقدام مشترک با شرکای اجتماعی گردد. 
در ادامه این نشست کارشناسان مرکز خط تلفن ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی، مرکز مداخله در بحران و پایگاه‌های خدمات اجتماعی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 93893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد