اولین جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان بهزیستی کردستان

اولین جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان با حضور رمضانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ؛ مدیر کل بهزیستی ؛ معاون توانبخشی و ارگان های عضو شورای سالمندی در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار کردستان گفت: ۱۰ درصد جمعیت کردستان سالمند هستند و باید برای تقویت زیرساخت‌های حوزه سالمندی اهتمام بیشتری شود.

مهدی رمضانی در جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: اقداماتی در حوزه سالمندی انجام شده ولی این اقدامات کافی نبوده و نیست.

وی اضافه کرد: موضوع سالمندی جزو مسائل حاشیه ای در جامعه ما حتی در حوزه سیاست گذاری بوده است و با واگذاری آن به امور خیرین نمی‌توان اقدام مثمرثمری را انجام داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: برای رفع چالش‌های حوزه سالمندی باید راهکارهایی اندیشیده شود و سپس آنها را تبدیل به قانون کرد.

رمضانی تاکید کرد: به زودی سفر هیات دولت به کردستان انجام می‌شود و لازم است دستگاه‌های متولی مصوبه‌ای مربوط به حوزه سالمندی را پیشنهاد دهند که در این سفر آن را مطرح کنیم.

وی با اشاره به اینکه نگرش و نگاه به موضوع سالمندی باید تغییر کند، یادآور شد: هرچقدر امکانات و هزینه به این حوزه اختصاص داده شود به نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده همه ماست. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: جزیره‌ای عمل کردن ما را به اهداف مدنظر نخواهد رساند و باید همراهی و تعامل زیادی در این بخش بین ارگان های مختلف وجود داشته باشد.

حسین رسولی مدیرکل بهزیستی استان کردستان هم در این جلسه ضمن تاکید بر نزدیک شدن روز جهانی سالمند به بیان چالش ها و مشکلات سالمندان در قالب سند راهبردی تدوین شده اشاره و در خصوص خدمات بهزیستی به سالمندان توضیحاتی بیان کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت سالمندی در کشور و به تبع استان برای رفع چالش ها و مسائل پیش روی این قشر نیازمند تعامل دستگاه ها و نهادهای مردمی هستیم.

حسین رسولی با بیان اینکه افزون بر ۱۷۰ هزار نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل داده است، افزود: سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از سالمندان استان زیر پوشش برنامه‌های حمایتی، دریافت مستمری، نگهداری در مراکز، ویزیت در منزل و برنامه های آموزشی و غربالگری قرار گرفتند.

وی یکی دیگر از برنامه‌های این اداره کل را اجرای برنامه های آموزشی پیشگیری از معلولیت در سالمندان خواند و افزود: سال گذشته چهار هزار و ۱۰۰ نفر از سالمندان استان زیر پوشش این برنامه قرار گرفتند و امسال ۶ هزار نفر آموزش‌های لازم در ارتباط با پیشگیری از معلولیت را دریافت خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی کردستان با اشاره به اینکه سند ملی سالمندان در قالب ۶ هدف تدوین شده است، گفت: از جمله این اهداف توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روانی، توسعه زیرساخت های امور سالمندی است.

رسولی ادامه داد: عملیاتی کردن این اهداف مستلزم همکاری و همراهی دستگاه های عضو این شورا در استان است که انتظار می رود مدیران نسبت به اجرای برنامه های این حوزه اهتمام بیشتری داشته باشند.

سپس عملکرد و دستور کار جلسه توسط کارشناس توانبخشی ارائه و ارگان های عضو شورا نقطه نظرات خود را بیان کردند.

در پایان جلسه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ضمن تشکر از اقدامات خوب بهزیستی اقدامات حوزه سالمندی را کافی ندانسته و به پی‌گیری مصوبات توسط سایر ارگان ها تاکید کرد  و به برگزاری جلسات به صورت فصلی و حضور کلیه اعضای شورا و پیگیری جدی مصوبات اشاره نمود.

اولین جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان

اولین جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان

اولین جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان

اولین جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان

اولین جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان

کد خبر 90076

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد