به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ با در نظر گرفتن سه شاخصه اساسی اورژانس اجتماعی مبنی بر " تخصصی بودن "، " به موقع بودن " و " در دسترس بودن" و نیاز ضروری به امکانات لازم جهت حفظ ارتباط در زمان بحران و تسریع در امور و همچنین ارتقاء کیفیت خدمات؛ استاندارد سازی تجهیزات و مجهز نمودن مراکز به امکانات به روز؛ مرکز اورژانس اجتماعی گیلان به شبکه بی سیم تجهیز گردید.
گفتنی است اورژانس اجتماعی کشور در سازمان بهزیستی درسال ۱۳۷۸ با هدف به حداقل رساندن و کاهش میزان آسیبهای اجتماعی وارده به افراد، در سازمان بهزیستی تشکیل شد و با همکاری با سایر دستگاهها و ارگانها همچون نیروی انتظامی، اورژانس و دستگاه قضا به ارائه خدمت پرداخت.
اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش بحرانهای فردی-خانوادگی و اجتماعی، در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه، ارتقاء توانمندیهای افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی، ارتقاء آگاهی و شناخت خانواده و اجتماع نسبت به نیازهای مراجعان به منظور تسهیل فرایند حل مسئله در شرایط بحرانی، شناسائی مناطق و کانونهای آسیب زا ، شناسایی آسیبهای اجتماعی نوپدید و بازپدید، مداخله موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیبهای اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی برای گروه های هدف از قبیل: زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند، کودکان خیابانی و کار، همسران آزار دیده، کودکان آزار دیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل، سالمندان و معلولان و سایر افراد در کلیه سنین که در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند به ارائه خدمات می پردازد.
نظر شما