در رسانه| افتتاح بیست و پنجمین مرکز نگهداری کودکان آذربایجان‌شرقی

 به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان اهر بیست و پنجمین مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست استان در شهرستان اهر افتتاح شد.

ایسنا | مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست پسر و دختر این استان زیر نظر مؤسسات خیریه و کمک خیرین اداره می‌شود. 

فرگل صحاف افزود: اداره بهزیستی به عنوان تنها متولی نگهداری فرزندان بی سرپرست که از سوی دستگاه قضایی به این اداره معرفی شده‌اند در دو حالت نگهداری می‌شوند که در مورد اول کودکانی که خانواده آنها فوت، معتاد و یا بدسرپرست می‌باشند که این کودکان به مراکز نگهداری معرفی خواهند شد. 

وی گفت: مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست به چهار قسمت تقسیم شده‌اند که عبارتند از: دختران ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال و پسران ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین زیر ۶ ساله شیرخوارگان که فقط در تبریز می‌باشد و دومین مورد اگر فرزندی دارای بستگان درجه دو باشد با پرداخت امداد ماهانه به این خانواده‌ها زمینه نگهداری این گونه کودکان به این خانواده‌ها داده می‌شود. 

وی افزود: در حال حاضر ۳۵۰ کودک در ۲۵ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست سطح استان نگهداری و ۱۶۱۰ کودک نیز به صورت پرداخت امداد ماهیانه به خانواده‌های درجه ۲ آنها نگهداری می‌شوند. 

صحاف اهداف اصلی اداره کل بهزیستی را رشد و بالندگی صحیح و درست کودکان بی سرپرست و بدسرپرست برشمرد و گفت: طبق قانون برای تربیت افراد مومن و موثر در جامعه تلاش می کنیم و در این راستا از سال ۱۳۸۲ تا کنون که شیرخوارگان به اداره بهزیستی تحویل گردید در این ۲٠ سال توانستیم افراد تحصیل کرده، موفق در زمینه های فرهنگی، ورزشی، علمی و…، متعهد به خانواده بعد از ازدواج و… تحویل جامعه دهیم. 

صحاف افزود: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی، غیر نقدی و خدماتی از سوی خیرین به اداره کل بهزیستی استان اهدا شد که این کمک‌ها در مراکز نگهداری سالمندان، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و شیرخوارگان استفاده گردید و امیدواریم این کمک‌ها و حمایت‌های مسئولان و خیرین در جهت رشد و بالندگی کودکان همچنان ادامه داشته باشد.

کد خبر 88151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد