برگزاری نشست تخصصی برنامه مشاوره ژنتیک با پزشکان متخصص

نشست تخصصی برنامه مشاوره ژنتیک با پزشکان متخصص کودکان و زنان زایمان با موضوع عملکرد مراکز دولتی و خصوصی مشاوره ژنتیک در سالن جلسات مرکز آموزش بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ نشست تخصصی برنامه مشاوره ژنتیک با پزشکان متخصص کودکان و زنان و زایمان با موضوع عملکرد مراکز دولتی و خصوصی مشاوره ژنتیک در سالن جلسات مرکز آموزش بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

در این نشست آمنه همت جانشین معاونت پیشگیری بهزیستی استان ضمن خیرمقدم به پزشکان همکار با بهزیستی ، با ارائه توضیحاتی در خصوص عملکرد سال ۱۴۰۱ برنامه مشاوره ژنتیک، به اهمیت اجرای برنامه مشاوره ژنتیک با هدف کاهش ناهنجاری ها واختلالات بیمارهای ژنتیکی و مادرزادی در استان پرداخت و گفت : زمان مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج، قبل از بارداری، حین بارداری و انجام آن در خانواده‌ های دارای فرزند معلول و ازدواج های فامیلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در ادامه دکتر پونه نیکویی مسئول مرکز مشاوره ژنتیک گزارشی پیرامون تحقیق و شناسایی ژن های نهفته که باعث بیماری و ناهنجاری‌های ژنتیکی در افراد می‌شود بر مبنای انجام آزمایشات ژنتیکی و تخصصی هولوگزام در هر منطقه و شهرستانها ارائه داد.

وی گفت : در راستای پیشگیری و درمان از معلولیت ها گام‌های موثری در استان برداشته شده است .

کد خبر 85460

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد